شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
اجرای بیش از ۵۰ برنامه با محوریت کتاب در هرمزگان 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از اجرای بیش از ۵۰ ویژه‌برنامه با محوریت کتاب همزمان با هفته کتاب با رویکرد مجازی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا کمالی‌زرکانی هفته کتاب را بهترین فرصت برای ارائه دستاوردهای یکساله مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه دانست و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در ایام کرونا و ماندن مردم در خانه اقبال به سمت مطالعه کتاب افزایش یافته و بیشتر پزشکان نیز برای آرامش روانی خانواده‌ها آنها را تشویق به مطالعه و کتابخوانی می‌کنند.

وی به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی که از امروز 24 آبان‌ماه آغاز می‌شود، اشاره کرد و افزود: بیش از 50 برنامه متنوع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیشتر با رویکرد مجازی برای این هفته درنظر گرفته شده است.

کمالی‌زرکانی تصریح کرد: دیدار با پیشکسوتان حوزه کتاب، رونمایی و نقد هشت اثر از مولفان استان، معرفی کتاب و قصه‌گویی در نقاط مختلف بندرعباس از سوی باشگاه‌های کتابخوانی، بازدید از کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب‌، افتتاحیه جشنواره چی چی کا، مسابقه قصه‌گویی، معرفی کتب نویسندگان استان، کتابگردی در کتابفروشی‌ها، کارگاه‌های آموزشی کتابخوانی‌، جشنواره کتاب من، مسابقات تصویرسازی کتاب‌، ساخت کلیپ از خوانش بخشی از کتب مولفان استان در فضای مجازی و ...  بخشی از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در بندرعباس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: در شهرستان‌های بندرلنگه، بستک، سیریک، میناب، پارسیان، رودان، خمیر و بستک بیش از 30 برنامه از جمله تجلیل از مروجان کتابخوانی، مسابقات مجازی کتابخوانی، نشست با اهلای قلم، رونمایی از کتب مولفان بومی، اهدای کتاب، شبی با قصه، نشست‌های تخصصی با فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، مسابقات نقاشی و عکس با موضوع مطالعه و ... از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود، برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی از 24 تا 30 آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها