یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
نهال «خورشید» به دست علی خدایی جان گرفت

علی خدایی، داستان‌نویس و از کارکنان بخش آزمایشگاه بیمارستان خورشید (یکی از دو بیمارستان اصلی محل نگهداری و درمان بیماران مبتلا به کرونا)، در اقدامی نمادین با هدف پاسداشت خدماات کادر درمانی آن، نهالی به همین نام (خورشید) در محوطه این بیمارستان کاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، بعد از تهران، قم و گیلان، استان اصفهان، چهارمین استان در بحران خط کرونا است. دو بیمارستان خورشید و عیسی بن مریم در شهر اصفهان نیز از بیمارستان‌های اصلی نگهداری و درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند.

علی خدایی، داستان‌نویس ساکن اصفهان و نویسنده «آدم‌های چهارباغ» که از کارکنان بخش آزمایشگاه بیمارستان  خورشید این شهر نیز هست، در اقدامی نمادین به‌همراه شهردار اصفهان و به پاس قدردانی از خدمات پرستاران و پزشکان در روزهای اخیر، نهالی در محوطه این بیمارستان کاشت.

او درباره کاشت این نهال در اینستاگرام خود نوشت: در بیمارستان خورشید نهالی کاشتم، اسمش را گذاشتم خورشید به‌نیت سلامتی کارکنان این سی سال بیمارستان. نهال برگ بوی این درخت، رو به خیابان استانداری است تا وقتی از خیابان پیاده‌روی می‌کنیم، از بیرون با او سلام و علیک کنیم. خاصیت اصفهان، تاریخی شدن است. «خورشید» در خورشید هم تاریخی می‌شود.

شهردار اصفهان نیز در ادامه این درختکاری به بهانه تجلیل از پزشکان و پرستاران بیمارستان خورشید که یکی از دو بیمارستان خط مقدم مقابله با کرونا در اصفهان است، در جمع کادر درمانی این بیمارستان، گفت: «روز درختکاری را گرامی می‌داریم. امروز به احترام تلاش و ایثار پزشکان، پرستاران و کادر درمانی فعال، به یکی از بیمارستان‌های فعال برای موضوع کرونا در اصفهان یعنی بیمارستان خورشید آمده‌ایم تا در این روزها و به مناسبت روز درختکاری، نهال امید و زندگی بکاریم.»

قدرت‌الله نوروزی افزود: «زندگی در اصفهان جاری است و مثل همیشه، تلاش و مقاومت را به ما یادآوری می‌کند. ایثار و تلاش همه کادر پزشکی، قابل تقدیر است. نماد یادبود و تندیس ایثار و تلاش پزشکان و پرستاران و کادر شریف درمانی در اصفهان نیز به‌زودی ساخته و نصب می‌شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها