سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
نشر «صحیفه سجادیه» هیچ‌گاه ایجاد تنش نمی‌کند

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد (ع) با اشاره به اینکه نشر کتاب صحیفه سجادیه ایجاد تنش نمی‌کند گفت: ترویج چهار کتاب ملحقِ صحیفه سجادیه در کنار کتاب اصلی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت الاسلام محمد عبادی نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره امام سجاد (ع) با آیت‌الله جعفر سبحانی، مرجع تقلید و آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار کردند.
 
​آیت الله سبحانی در این دیدار با بیان اینکه باید ضمن جذب دگراندیشان، مذهب و اصول خود را حفظ کنیم، گفت: باید با حفظ تشیع بتوانیم کسانی را که از ما دور هستند، به خود نزدیک کنیم.
 
وی با اذعان به اینکه جمع بین این دو مساله کار آسانی نیست، تصریح کرد: برگزاری کنگره امام سجاد (ع) می‌تواند راهکار خوبی باشد که نشان دهیم می‌خواهیم هم به اصول پایبند باشیم و هم دیگران را به خود نزدیک کنیم.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه صحیفه سجادیه زبان فطرت و مساله‌ای عقلانی است، تاکید کرد: نشر این کتاب هیچگاه ایجاد تنش نمی‌کند و حتی نسخه‌ای دیدم که در عربستان توسط شیخ حسین صفار به صورت رسمی چاپ شده است.
 
وی با بیان اینکه ترویج چهار کتاب ملحق صحیفه سجادیه در کنار کتاب اصلی ضروری است، گفت: دشمن از هر راهی درصدد ضربه زدن به تشیع است؛ در چنین شرایط باید هم خودمان را مجهز کنیم و هم تنش ایجاد نکرده و هم بتوانیم تبلیغ کنیم.
 
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران بر خلاف برخی کشورهای عربی به هیچ‌وجه سرسپرده نیست و بر این اساس باید تشیع را حفظ و علاقه مندان را جذب کرد.

صحیفه سجادیه جلوه‌گاه همه معارف الهی است
آیت‌الله علیرضا اعرافی هم در این دیدار، از دعا و مناجات، قرآن کریم و وجود رسول گرانقدر اسلام، به‌عنوان سه پرچم وحدت جهان اسلام نام برد و گفت: دعا دارای برد فراوانی است و از مضامین آن می‌توان در امر تبلیغ دین استفاده کرد. در میان جوامع اسلامی دعا و مظهر آن صحیفه سجادیه کمتر محل اختلاف بوده است.

 
وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر و گسترده از صحیفه سجادیه در میان کشورهای مختلف دنیا اضافه کرد: چاپ و ارسال هزاران نسخه جیبی صحیفه سجادیه به خارج از مرزهای ایران نشان‌دهنده بعد فطری، انسانی و بین‌المللی این کتاب است.
 
امام‌ جمعه قم ادامه داد: دوران امامت حضرت سجاد (ع) دارای ابعاد مختلفی بوده که برجسته‌ترین آن دعا و صحیفه است.
 
وی با تأکید بر اینکه همه دین و معارف در کتاب صحیفه سجادیه جمع شده است، یادآور شد: این کتاب جلوه‌گاه همه معارف الهی است و صحیفه سجادیه نقشه مهندسی‌شده‌ای است که در دوران امام سجاد (ع) همه دین در این قالب عرضه شد.
 
اعرافی بین‌المللی‌سازی صحیفه سجادیه را منوط به ارائه طرح دانست و افزود: پیشگامی استان هرمزگان در فرهنگ‌سازی و نشر معارف دینی یک افتخار برای این استان به شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها