نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی 28 تا 31 خرداد 1398 در بوستان گفتگو برپا میشود، برگزاری سمینار یک روزه با عنوان «چاپ دیجیتال و فرصتهای پیشرو» از برنامههای این نمایشگاه است.
وی افزود: همچنین در این دوره، کارگاههای آموزشی همزمان با روزهای نمایشگاه در نظر گرفتیم و گروهی از متخصصان و استادان چاپ دیجیتال، جدیدترین دستاوردها و فناوریهای این حوزه را ارائه میکنند.
ذکایی در بخش دیگر صحبتهای خود از برگزاری سمینار یک روزه با عنوان «چاپ دیجیتال و فرصتهای پیشرو» نیز خبر داد و گفت: قرار است در این سمینار، فرصت سرمایهگذاری و فعالیتهایی که در حوزه چاپ دیجیتال میتوان انجام داد مثل چاپ روی پارچه، چاپ کتاب در تیراژ محدود و سایر روشهای چاپی نگاه ویژهتری شود.
وی تاکید کرد: امروزه بحرانهای مربوط به حوزههای کسب و کار بسیاری از فعالان چاپ را وادار کرده است که به چاپ دیجیتال به عنوان فرصت ویژهتر نگاه کنند، به خصوص در حوزه چاپ کتاب که مشکلاتی در زمینه کاغذ و تیراژ به وجود آمده است، در یکی-دو ماه گذشته بسیاری از ناشران به سمت چاپ دیجیتال رو آورندهاند.
ذکایی با بیان اینکه رویداد چنین موضوعی تغییر استراتژی ناشران است، گفت: این موضوع تعریف تبدیل تهدید به فرصت است، موضوعی که در طول سالیان مختلف بارها گفته شده بود و جدی گرفته نمیشد و اکنون ناشران به این جمعبندی رسیدند که به جای سرمایهگذاری چاپ کتاب در تیراژ انبوه، کتابهایشان را در تیراژ محدودتر اما به صورت متوالی و پی در پی منتشر کنند.
وی با بیان اینکه تغییر استراتژی در حوزههای دیگر مثل چاپ پارچه، لیبل و فضای باز نیز رخ داده است، تاکید کرد: چاپ دیجیتال فرصتهایی پیش روی سرمایهگذار قرار میدهد که از عهده چاپ سنتی و صنعتی بر نمیآید، این سمینار در تلاش است شرایط و اقتضائات کسب و کار چاپ دیجیتال در ایران را بررسی کرده، همچنین فرصتهایی که در اختیار دستاندرکاران چاپ و نشر ارائه خواهد شد نیز ارائه خواهد کرد.
نظر شما