مدیران ارشد در عرصه تجارت در این مسیر از راهنماها و مشاورههای تخصصی نیز استفاده میکنند که این کتابها از بهترین نمونههای آنها هستند.
تیتان: زندگی جان دی. راکفلر نوشته رون چرنوف
به عقیده نویسنده این کتاب بیوگرافی زندگی راکفلر خیلی بیشتر از تعریف زندگی یکی از ثروتمندترین مردان تاریخ است. چرنوف میگوید وقتی شرح حال انسانهای مشهور و محبوب در بین مردم را مطالعه میکنید دوست دارید سبک زندگی خود را بر اساس زندگی آنها تنظیم کنید. خواندن این کتاب به مدیران اقتصادی کمک میکند مثل راکفلر سخت کار کنند و به موفقیت مالی برسند. اگر میخواهید در تجارت موفق باشید خواندن این کتاب یکی از ضروریات کار شماست.
آئین دوست یابی نوشته دیل کارنگی
کارنگی یکی از موفقترین نظریهپردازان اقتصادی در دهههای گذشته آمریکا محسوب میشود. وی در خاطراتش علت نگارش این کتاب را که برای اولین بار در سال 1926 منتشر شد، آموزش عموم مردم برای بهتر شدن روابط اجتماعی عنوان میکند. کارنگی برای نگارش آن از زندگی و تجربیات مشاهیری مثل ژولیوس سزار،تئودور روزولت،کلارک گیبل، مری پیکفورد، آلبرت انشتین، توماس ادیسون و... بهره میگیرد. وی میگوید برای نگارش این کتاب صدها صفحه بیوگرافی فقط راجع به تئودور رزولت را در کنار محققی که استخدام کرده است مطالعه نموده است و حتی کار را از این هم فراتر برده و نوشته های روانشناسی و فلسفی دوران گذشته را هم بررسی کرده است.
نقشه بازی در مدیریت ارشد کسب و کار نوشته اوماری بوکنایت و اسکات شروم
در کنار 34 مقاله و نمونه واقعی از تجربه افراد موفق در عرصه تجارت و بازرگانی بسیاری از نوشتههای این کتاب حول محور تنظیم یک استراتژی قبل از شروع کسب و کار است. رهبری، ابدا، و نوآوری، کار گروهی و ... همگی مسائلی هستند که در زمان و طول انجام یک پروژه باید تنظیم شوند ولی قبل از شروع کار نقشه و طرحی برای انجام کار نیاز است که همه عناصر و ضروریات آن در این کتاب آورده شده است.
چهار ساعت کار در هفته نوشته تیم فریس
این کتاب در سال 2007 منتشر شد و حدود چهار سال در لیست پرفروشترین کتابهای نیویورک تایمز قرار داشت. تیم فریس نویسنده این کتاب خودش سالها در عرصه تجارت در شهر نیویورک کار کرده است و به خوبی میداند که ایجاد تعادل در ساعتهای کاری بهروه وری را افزایش میدهد. بر خلاف همه که فکر میکنند کار زیاد موجب پیشرفت است، نویسنده اعتقاد دارد برای موفقیت در هر کار تجاری باید به ساعتهای شکاف یا استراحت و فکر نیز اهمیت داد.
استارتاپ ناب نوشته اریک رایس
استارتاپ ناب سیستمی است برای ساخت یک کسبوکار یا محصول در موثرترین راه ممکن برای کاهش ریسک شکست. در این رویکرد برای راهاندازی کسبوکار و محصول همه ایدههای محصول و کسبوکار فرضیاتی تلقی میشوند که باید با آزمایشکردن سریع در بازار اعتبارسنجی شوند. همانند رویههای مدیرت ناب، فلسفه استارتاپ ناب به دنبال حذف کارهای بیفایده و افزایش کارهای ارزش آفرین در طی فاز ساخت محصول است به گونهای که استارتاپها بتوانند بدون نیاز به سرمایهگذاری کلان بیرونی، طرحهای کسبوکار مفصل و محصولی بینقص شانس موفقیت بیشتری داشته باشند.
خوب تا عالی نوشته جیم کالینز
با خواندن این کتاب یاد بگیرید که موفقیت چه معنی دارد. هر رئیس و کارفرمایی که بخواهد در کار تجارت خود موفق شود میتواند از راهنماها و چهارچوبهای تعیین شده در این کتاب کمک بگیرد. کالینز چارچوبهای موفقیت خود را بر اساس این مراحل پایه ریزی کرده است: افراد منظم شده، افکار منظم شده و کار منظم شده. وی میگوید: عالی بودن عمل یا کاری نیست که شرایط موجود آن را تعیین کند. عالی بودن مفهومی است که تنها به انتخاب هوشیارانه و عالی بستگی دارد.
معمای مبتکران نوشته کلایتون ام. کریستنسن
نویسنده کتاب در جایگاه استاد دانشگاه و صاحب کرسی دانشکده اقتصاد دانشگاه هاروارد در این کتاب به اهمیت تکنولوژی در اقتصاد امروز جهان اشاره میکند و میگوید در اقتصاد امروزی شرکتهایی که از تکنولوژی استفاده نکنند باید آنها را شکست خورده فرض کنیم. وی میگوید بسیاری از شرکتهای بزرگ اقتصادی در مقابل پیشرفت تکنولوژی مقاومت میکنند ولی باید دقت کنند که دنیای امروز از حالت ساکن گذشته خارج شده و با سرعت پیشرفت تکنولوژی جلو میرود.
نظر شما