پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
برگزاری نشست‌های علمی براساس جدول زمان‌بندی دقیق در نمایشگاه قرآن

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه قرآن ، با اشاره به تحولات جدید در حوزه‌های مختلف هنری، فرهنگی و پژوهشی در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: برخی محورهای مهم مانند نشست‌های علمی که در سال‌های گذشته در نمایشگاه قرآن کمرنگ بوده با تدوین یک جدول زمان‌بندی دقیق و مناسب و حمایت رسانه‌ای رونق خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، ظهر امروز (پنجشنبه 10 اسفندماه) در حاشیه هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، بیان کرد: یکی از وظایف و کارکردهای شبکه قرآن و معارف سیما که در دوره جدی بسیار بر آن تاکید شده، حمایت رسانه‌ای از فعالیت‌های قرآنی است. یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی و دارای فراوانی جمعیت، آزمون سراسری قرآن کریم است که با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه، در این دوره شاهد گسترش کمی در این آزمون هستیم و تلاش شده که سطح کیفی نیز ارتقاء یدا کند.
 
وی ادامه داد: در بحث حمایت رسانه‌ای از این رویداد بزرگ قرآنی، به‌عنوان یک پشتیبانی آموزشی، مجموعه برنامه‌هایی را در ارتباط با این آزمون تحت عنوان «مشکاة» از اوایل بهمن‌ماه از شبکه قرآن و معارف و شبکه سه سیما روی آنتن بردیم تا وداوطلبان بتوانند با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنند. امروز همزمان با برپایی آزمون، در بیش از پنج نقطه کشور مانند تهران، قم و اصفهان انعکاس رسانه‌ای صورت می‌گیرد.
 
عضو شورای سیاستگذاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه این شورا که روز گذشته (چهارشنبه 9 اسفندماه) در معاونت قرآن و عترت برگزار شده، گفت: پیش از این نیز جلساتی درباره نمایشگاه قرآن داشتیم، ولی روز گذشته در نخستین جلسه رسمی شورای سیاستگذاری، اهداف نمایشگاه و اقدامات اساسی و اصول سیاست‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت و یک جرح و تعدیلی نسبت به مباحث مطرح شده در پیش‌نویس‌ها صورت گرفت و بنا شد در مدت کوتاهی سند راهبردی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تکمیل شود تا مراحل اجرایی را آغاز کنیم.
 
محمدزاده، افزود: در دوره پیش‌رو، امیدواریم که اتفاقات جدیدی در عرصه تجلی قرآن در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی و پژوهشی برای افزایش جذابیت و انس بیشتر با قرآن، شاهد باشیم. برخی محورهای مهم مانند نشست‌های علمی که در سال‌های گذشته کمرنگ بوده نیز با تدوین یک جدول زمان‌بندی دقیق و مناسب و حمایت رسانه‌ای رونق خواهد گرفت. امیدواریم حضور بازدیدکنندگان نمایشگاه از ابتدای ورود با یک نشاط معنوی و قرآنی همراه باشد و در هنگام خروج یک روحیه و احساس مضاعف نسبت به انس با قرآن کریم در خود احساس کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط