جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده نگیریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی مهم‌ترین رویداد تاریخی نه تنها در ایران بلکه در منطقه و جهان بود؛ چراکه توانست رژیم فاسد و به ظاهر قدرتمندی را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر بوشهر با بیان این مطلب افزود: استان بوشهر نماد مقاومت ایران و دریچه مقاومت تاریخی این ملت در دوره‌های مختلف بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به‌دلیل موقعیت جغرافیایی این استان، بوشهر نماد فرهنگ، گردشگری و هم‌زیستی اقوام و مذاهب مختلف است.

صالحی تصریح کرد: انقلاب اسلامی علی‌رغم هجمه‌ها و فشارها در چهار دهه گذشته توانست خود را پویا و مستحکم نگاه دارد و کشور نیز در عرصه‌های مختلف با توسعه و موفقیت‌هایی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب، کشور برای کوچک‌ترین فعالیت علمی، پزشکی و مهارتی به‌دلیل نبود نیروی داخلی از غرب کمک می‌گرفت در حالی که اکنون کشور نیروهای مورد نیاز را تربیت کرده و نیازی به بیگانگان وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مردم به دلیل فسادهای مختلفی که در ابعاد گوناگون اداره کشور وجود داشت یک صدا رژیم پهلوی را سرنگون کردند.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری، گفت: به گفته رهبر معظم، کشور ما از هفت‌خوانی عبور کرده است که دیگر کشور‌ها حتی از یک خوان آن هم به سختی عبور کرده‌اند.

صالحی با بیان اینکه منکر کاستی‌های موجود نیستیم، بیان کرد: بعد از انقلاب اتفاقات خوبی در ابعاد مختلف برای کشور رقم خورده است که بی‌انصافی است که آن را ندیده و یا کم ببینیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در حوزه خدمات عمومی کشور ما اکنون از وضعیت خوبی برخوردار هستیم و تایید این صحبت را از میزان توسعه شبکه‌های برق، آب و گاز به شهر‌ها و روستاهای مختلف می‌توان فهمید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشرفت‌ها در حوزه آموزش بیان کرد: در سال ۵۵ میزان دانش‌آموزانی که در ایران تحصیل می‌کردند ۶۵۰ هزار نفر بود که اکنون این میزان به ۱۳ میلیون دانش‌آموز و نبود فاصله جنسیتی رسیده است. همچنین اکنون بیش از چهار میلیون دانشجو در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند.

صالحی با بیان اینکه دولت‌های مختلف در طول این چهار دهه اهداف نظام مقدس اسلامی را پیش بردند و توانستند در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی کشور را توسعه دهند، گفت: دولت تدبیر و امید مهار تورم را در اولویت کار خود قرار داد و توانست نرخ تورم را تک رقمی کند. این تک رقمی شدن نرخ تورم به این عنوان نیست که اجناس گران نمی‌شود، بلکه سرعت گرانی کاهش پیدا کرده است. در بخش کشاورزی، نفت و گاز و ... در کشور شاهد اتفاقات خوب و قابل توجه بوده‌ایم. در حوزه بیمه سلامت و اتفاقات فرهنگی نیز در بخش‌های مختلف مطبوعات، تئاتر و تولید فیلم با توسعه قابل توجهی روبه‌رو بوده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها