سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۳
روايت مشكلات نابغه رياضي در فيلمنامه «دستان سبز»

«شعله شريعتي» با بيان اينكه فيلمنامه سريال 17 قسمتي «دستان سبز» در طول يك سال به نگارش درآمده است، گفت: اين فيلمنامه زندگي يك نابغه رياضي را روايت مي‌كند، بنابراين تحقيقات گسترده‌اي با موضوع المپياد انجام گرفت و به منابع علمي و آثار مكتوب متعددي در اين زمينه رجوع شد.\

« شريعتي» نويسنده و فيلمنامه‌نويس در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در توضيح اين مطلب اظهار داشت: نگارش فيلمنامه «دستان سبز» سال گذشته به پايان رسيد و بازنويسي نهايي آن فروردين ماه سال جاري آغاز شد و دو هفته گذشته این مرحله به پايان رسيد.

اين فيلمنمامه نويس با اشاره به اينكه براي نگارش اين اثر تحقيقات گسترده اي انجام گرفت، تصريح كرد: «دستان سبز» زندگي يك نابغه رياضي را روايت مي كند، بنابراين علاوه بر رجوع به كتاب‌ها و منابع مختلف با موضوعات علمي و المپياد، با دانش آموزان نابغه نيز گفت و گوهایی انجام گرفت. 

شريعتي با بيان اينكه اين اثر بر اساس مستندات اجتماعي به نگارش درآمده، افزود: اين فيلمنامه با محور قرار دادن زندگي يك نابغه رياضي به مشكلات، بحران هاي روحي، مسائل خانوادگي و نوع آموزش بچه هاي المپيادي هم مي پردازد. 

این نویسنده یادآورشد: «منصور ابراهيمي» و «قدرت‌الله صلح ميرزايي» به عنوان مشاوران پروژه در كنار من حضور داشتند.

وی افزود: آقای صلح ميرزايي علاوه بر مشاوره، قرار است در مقام كارگردان، اين سريال را جلوي دوربين ببرد.

«دستان سبز» با محوريت موفقيت هاي دانش آموزان ايراني در عرصه هاي جهاني تهيه و توليد مي شود. اين سريال، داستان دانش آموزي را روايت مي كند كه در واقع يك نابغه رياضي است. وي در راه المپياد رياضي موفقيتي به دست مي آورد ولي در زندگي اش دچار بحران مي شود. او در ادامه به كمك يك مشاور بر مشكلاتش غلبه مي كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط