یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
فرهمند: نشر دانشگاهی نیازمند توجه به فناوری نوین برای ایجاد ویترین است

علی‌رضا فرهمند، مدیرمسئول انتشارات «فرهمند» ضمن اشاره به تازه‌های این نشر درباره نیاز نشر دانشگاهی به ویترین‌ گفت: ایجاد ویترین‌ با توجه به دسترسی سخت دانشجویان مناطق محروم به کتاب باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

علی‌رضا فرهمند، مدیرمسئول انتشارات «فرهمند» ناشر کتاب‌های فنی و مهندسی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره ایجاد پایگاه اینترنتی این نشر اظهار کرد: پایگاه اینترنتی نشر «فرهمند» با نشانی farbook.ir دارای 70 هزارعنوان‌ کتاب فنی و مهندسی و 30 هزار عنوان کتاب در حوزه‌های عمومی است. این پایگاه از آذرماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده است. کتاب‌‌های منتشر شده از سوی دانشگاه‌های فنی از‌ جمله خواجه‌نصیر‌الدین طوسی و امیر‌کبیر نیز علاوه بر محصولات فرهمند در این پایگاه وجود دارد.   
 
وی در تشریح فرآیند انتخاب کتاب در پایگاه اینترنتی نشر «فرهمند» افزود: مخاطبان برای دریافت کتاب‌های مورد نیاز خود می‌توانند بعد از مشاهده اطلاعات کتاب به یکی از سه شیوه خرید پستی معمولی یا پیشتاز و‌ سفارشی یا پیک موتوری عمل کنند. برای خرید‌ تَکی تخفیف‌‌های 10 درصدی در نظر گرفته شده است. مخاطبان پایگاه تازه‌های نشر «فرهمند» می‌توانند بعد از دریافت و مشاهده نسخه pdf شامل فهرست عنوان‌ها و بخشی از فصل‌ نخست کتاب در صورت تمایل نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.   
 
فرهمند با اشاره به آمار این نشر از ابتدای سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری 10 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی از سوی انتشارات فرهمند منتشر شده است. هشت عنوان کتاب جدید شامل سه‌عنوان در حوزه مهندسی برق و دو عنوان در زمینه مهندسی شیمی و سه عنوان نیز برای دانشجویان رشته مهندسی عمران نیز در نوبت چاپ قرار دارد.
      
وی با تاکید بر لزوم توجه ناشران به ایجاد ویترین‌های نوین در عرصه نشر دانشگاهی گفت: به‌نظر می‌رسد که کتاب‌های حوزه دانشگاهی به‌ویژه در نقاط دور‌دست و محروم کشور ناشناخته است؛ بنابراین ایده ایجاد ویترین‌ با فناوری‌های نوین باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها