یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
جلوه‌ای از اسماء الهی و نبوی در نمایشگاه «آینه حسن»

نمایشگاه «آینه حسن» با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و بهره‌گیری از گنجینه خطی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در موزه ایلخانی مراغه برپا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نمایشگاه «آینه حسن» با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و بهره‌گیری از گنجینه خطی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، به مدت 10 روز از 16 تا 25 تیرماه در موزه ایلخانی مراغه در حال برگزاری است. گزیده‌ای از تصویر نام‌های پروردگار و پیامبر اکرم (ص) موجود در نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک در نمایشگاه «آینه حسن» در موزه ایلخانی شهر مراغه به نمایش درآمده است.
 
مهدی بزاز دست‌فروش، رئیس امور موزه‌های استان آذربایجان شرقی درباره این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «آینه حسن» 114 تابلو از تصویر اسماء نبوی و اسماء الهی را دربرمی‌گیرد که در موزه ایلخانی مراغه در کنار دیگر آثار این موزه تخصصی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
 
وی افزود: موزه تخصصی دوره ایلخانی، مجموعه‌ای از آثار به جای‌مانده از دوره حکومت ایلخانان در ایران را در خود جای داده است دارد. سکه، سفال، فلز، نسخه‌‌های خطی و اسناد تاریخی به همراه معرفی شهر مراغه، آثار و بخش‌های گوناگون این موزه را تشکیل می‌دهند.
 
بازدید از نمایشگاه «آینه حسن» برای دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند تا 25 تیرماه از ساعت 9 تا 15 از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها