سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
حیاتی: رسانه ملی نمی‌تواند به حوزه کتاب و کتابخوانی بی‌تفاوت باشد/ مطالعه را غیر مستقیم تبلیغ کنیم

محمدرضا حیاتی، گوینده با سابقه بخش خبری رسانه ملی گفت: توجه به حوزه کتاب همواره در رسانه ملی وجود داشته و هیچ یک از مسئولان و روسای سازمان صدا و سیما نمی‌توانند به موضوع فرهنگ، مطالعه و کتابخوانی بی تفاوت باشند.

محمدرضا حیاتی با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: صدا و سیما نه فقط در عرصه کتابخوانی، بلکه در تمام زمینه‌ها می‌تواند نقش موثری داشته باشد اما نباید همه توقعات را به سمت صدا و سیما هدایت کرد و باید دید که ریشه دوری مردم از کتاب چیست و چرا مردم ما آن طور که در برخی  کشورهای اروپایی و حتی آسیایی می‌بینیم به کتاب توجه ندارند.

وی مسائل اقتصادی، اجتماعی و روحیات مردم  را در موضوع کتابخوانی در جامعه بسیار مهم دانست و ادامه داد: اگر این مسائل در جامعه به حد متعادلی برسد آنگاه می‌توان با کارهای ترویجی به بهبود این حوزه کمک کرد. رسانه ملی یکی از ظرفیت‌های تقویت این موضوع است.

وی با تأکید بر لزوم تبلیغ غیر مستقیم کتابخوانی در صدا و سیما گفت: ساخت کلیپ و تیزر با موضوع کتاب نمی‌تواند مشوق خوبی برای مطالعه باشد. رسانه ملی می‌تواند با ساخت سریال و فیلم‌هایی که مخاطب را به طور غیر مستقیم به کتابخوانی تشویق می کند تأثیر بسیار بیشتری داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که حوزه کتاب در کدام دوره مدیریتی در رسانه ملی بیشتر مورد توجه بوده، گفت: توجه به حوزه کتاب همواره در رسانه ملی وجود داشته و هیچ یک از مسئولان و روسای سازمان صدا و سیما نمی‌توانند به موضوع فرهنگ، مطالعه و کتابخوانی بی تفاوت باشند. نمی‌توانم نام ببرم اما طبیعتا در دوره‌های مختلف افت و خیزهایی در این حوزه وجود داشته. به طوری که گاهی اوقات کم بوده و گاهی اوقات بر اساس برخی رهنمودها بیشتر بوده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها