شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
برگزاری چهار جشنواره‌ اصلی کانون پرورش فکری در ماه‌های بهمن و اسفند

برگزاری چهار جشنواره‌ اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ماه‌های بهمن و اسفند در تهران، کرمانشاه و شیراز بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز فرهنگی در دو ماه پایانی سال 1393 به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در حالی که بیش از 900 مرکز کانون در سراسر کشور برنامه‌ها و جشن‌های پرنشاطی را برای پاسداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می‌کنند، همزمان با این رویداد نیز هفدهمین دوره جشنواره کتاب کودک و نوجوان و پس از آن هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه، شانزدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی در شیراز و نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی در تهران برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در این زمینه توضیح داد: بیش از 40 ناشر کتاب‌های کودک و نوجوان از روز 18 تا 23 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران و در قالب هفدهمین جشنواره دوسالانه کتاب کودک و نوجوان گردهم می‌آیند و آثار خود را به مخاطبان عرضه می‌کنند و در روز 20 بهمن نیز در آیین جداگانه‌ای از برگزیدگان جشنواره قدردانی می‌شود.
 
محسن حموله افزود: هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز روزهای 27 تا 30 بهمن به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود و در آن نزدیک به 60 قصه‌گوی مطرح ایرانی و 12 قصه‌گوی شاخص بین‌المللی حضور دارند.
 
وی گفت: امسال با پیگیری‌های گسترده بخش بین‌الملل این اداره، بیش از 50 قصه‌گو از 28 کشور جهان برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند.

حموله همچنین از برگزاری شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون ویژه‌ مربیان و اعضای ارشد کانون سراسر کشور طی روزهای 6 و 7 اسفند به میزبانی شیراز خبر داد و گفت: این نخستین باری است که جشنواره نمایش عروسکی به صورت ویژه و جداگانه به مربیان و اعضای ارشد کانون اختصاص می‌یابد.
 
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون همچنین از آمادگی کانون برای برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با حضور برترین هنرمندان ایرانی و خارجی عرصه‌ انیمیشن از 74 کشور جهان خبر داد و گفت: این رویداد معتبر هنری از 17 تا 23 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.
 
پخش ویژه ‌برنامه‌های تولیدی از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی در جشنواره‌های کتاب و قصه‌گویی، تشکیل ستادهای خبری، نصب اعلان‌های تبلیغی این رویدادهای فرهنگی در سطح شهر تهران با همکاری مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری تهران و حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های جمعی در کرمانشاه به منظور پوشش خبری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، به گفته‌ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون از جمله پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای اطلاع‌رسانی گسترده‌تر این رویدادهاست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها