شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
مهدوی‌راد: جایزه کتاب سال، 8 برگزیده و 25 شایسته تقدیر دارد

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد، دبیر علمی سی و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز (18 بهمن‌ماه) گفت: در این دوره 23 هزار و 721 عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال شد که در نهایت هشت عنوان برگزیده و 25 عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست خبری سی و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران امروز (18 بهمن‌ماه) در سرای اهل قلم مؤسسه خانه کتاب برگزار شد.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، دبیر علمی سی و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و محسن جوادی، دبیر علمی بیست ‌و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال و مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب حضور داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد در ابتدای این مراسم، با بیان این‌که چرخه داوری این دوره از جایزه کتاب سال دگرگونی‌های آن‌چنانی نداشته است، گفت: در این دوره در مجموع 23 هزار و 721 عنوان کتاب چاپ نخست (کتاب‌های منتشر شده در سال 1392) به دبیرخانه ارسال شد که از آن میان 238 عنوان کتاب به مرحله دوم داوری‌ها رسیدند و در نهایت هشت عنوان کتاب، برگزیده و 25 عنوان کتاب، شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
محسن جوادی نیز در این مراسم با بیان این‌که در این دوره از جایزه جهانی کتاب سال، هزار و 700 عنوان کتاب به صورت pdf به دبیرخانه ارسال شد، توضیح داد: از میان این تعداد کتاب دریافت شده، 190 عنوان کتاب انتخاب و داوری‌ها آغاز شد. در نهایت 10 عنوان کتاب به مرحله نهایی رسیدند و 6 اثر، در حوزه مطالعات اسلامی، چهار اثر در حوزه مطالعات ایران و یک نفر به عنوان پژوهشگر برتر برگزیده اعلام شدند.
 
گزارش تکمیلی این نشست به‌زودی از «ایبنا» منتشر خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها