شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
تاریخچه‌ای کوتاه از انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران/ اینفوگرافیک

نگاهی کلی به تاریخچه انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام گرفته نشان می‌دهد، با گذشت نزدیک به 15 سال از تشکیل دوباره انجمن، فعالیت‌های گسترده‌ای در سراسر کشور انجام شده که لازم است این فعالیت‌ها در همه شاخه‌ها و همه استان‌ها ادامه پیدا کند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- وجود انجمن‌های رسمی فعال در هر حرفه تخصصی ضروری است. این انجمن‌ها هدف توسعه برنامه‌ها و تداوم طرح‌هایی را تسهیل می‌کنند که برای بهبود وضعیت حرفه‌ای، صنفی و حقوقی اعضایشان طراحی شده است. در مورد حرفه کتابداری نیز این موضوع صدق می‌کند؛ موقعیت کنونی انجمن‌های کتابداری کشورهای پیشرفته دلیلی بر این مدعاست.
 
تأثیر فعالیت‌های انجمن‌های کتابداری در کشورهای پیشرفته روشن است، ولی این انجمن‌ها در کشورهای در حال رشد از جایگاه درخوری برخوردار نیست. با وجود این، نگاهی کلی به تاریخچه انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام گرفته نشان می‌دهد، با گذشت نزدیک به 15 سال از تشکیل دوباره انجمن، فعالیت‌های گسترده‌ای در سراسر کشور انجام شده که لازم است این فعالیت‌ها در همه شاخه‌ها و همه استان‌ها ادامه پیدا کند. تمامی فعالیت‌های انجام شده در این اینفوگراف، قابل ترسیم نبوده و تنها به مهم‌ترین فعالیت‌ها بسنده شده است.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ابوذر رمضانی ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    عالی است. از طراح آن بسیار متشکریم
    • پیروز ابراهیمی جعفری ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
      سپاسگزارم
  • ابوالفضل عربشاهي ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    درود بيكران بر همه ي انجمني ها بويژه طراح اينفوگراف پيروز ابراهيمي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها