جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
معرفی برندگان معروف‌ترین جوایز ادبی زنان استرالیا

«کریستینا اولسون» و «کیت ریچاردز» برندگان 2014 جایزه ادبی «کیبل» و «دابی» استرالیا شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جایزه ادبی 30 هزار دلاری (دلار کانادا) موسوم به کیبل/ Kibble به کتاب «پسر، گمشده:خاطرات یک خانواده» نوشته «خانم اولسون» تعلق گرفت و جایزه دوم موسوم به دابی/Dobbie نیز به مبلغ 5 هزار دلار به نویسنده تازه‌کار «کیت ریچاردز» به خاطر کتاب«جنون: یک خاطره» رسید.

پسر تازه متولدشده (پیتر) در تابستانی گرم در دهه1950 در قطار گم می‌شود. زن(Yvonne مادر پسر گمشده،پیتر) دچار وحشت شده که سعی کرده از یک ازدواج دردناک بگریزد. خشونت و ظلم و ستمی که در زندگی در حق اش می‌شود را تا ضربه نهایی تحمل می‌کند و حالا بعد از 40 سال نمی‌خواهد پسر خود (پیتر) را ببیند!

اولسون در مصاحبه با گاردین گفت داستان را درواقع وی ننوشته است، بلکه داستان درباره برادر بزرگ‌ترش است که مادرش قربانی خشونت اولین شوهر خود شده و پسربچه ربوده می‌شود و جالب اینکه اولسون سال‌ها هیچ تصوری از وجود پیتر (برادر بزرگ ناتنی خود) نداشته است! و پیتر که در خیابان بزرگ‌شده با یافتن اسناد دولتی درباره خود از اولسون می‌خواهد تا این کتاب را به رشته تحریر دربیاورد.

اولسون می‌گوید این کتاب سخت‌ترین کتابی بوده که نوشته است.

کتاب خانم ریچاردز نیز بازگویی خاطرات مبارزه با بیماری‌های روانی است که دست به گریبان گیر وی بوده و با زبان شاعرانه قوی بیان‌شده است.

دو جایزه کیبل و دابی از معروف‌ترین جوایز ادبی و غیر داستانی استرالیا است که توانایی‌های بانوان نویسنده را معرفی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها