یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
فرانکفورت کتاب «احمق‌ها» را می‌خواند

پنجمین دوره برنامه «فرانکفورت یک کتاب می‌خواند» با تمرکز بر کتابی نوشته اکهارت هنشاید با عنوان «احمق‌ها» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این جشنواره کتابخوانی از 31 مارس تا 13 آوریل (11 تا 24 فروردین 93) برپا می‌شود.

نسخه مورد نظر برای ارایه در این جشن کتابخوانی به تازگی از سوی انتشارات شوفلینگ منتشر شد. «احمق‌ها» رمانی تاریخی مربوط به سال 1972 است که در سال 1973 به عنوان نخستین رمان اکهارت هنشاید و در قالب جلد نخست از یک سه‌گانه ادبی منتشر شد. این کتاب از آن زمان تا کنون بارها تجدید چاپ شده است.

امسال برای نخستین بار یک رقابت نوجوانانه نیز با همکاری دایره مدرسه‌های ایالتی و دولتی شهر فرانکفورت در این جشن کتابخوانی برگزار می‌شود. همه نوجوانان 14 سال به بالا در محدوده شهر فرانکفورت می‌توانند با گروه های نمایشی و یا کلاس‌های مدرسه خود به شکلی فعالانه در این جشن کتابخوانی شرکت کنند. برای حضور در این مسابقه تنها ارایه برنامه مورد نظر کافی است؛ چه نمایش باشد چه موسیقی، ویدیوکلیپ، فیلم، قطعه کوتاه نمایش طنز، عکس، کمیک استریپ، کتابخوانی ویا برگزاری نمایشگاه. تنها شرط لازم ارتباط برنامه مورد نظر با رمان «احمق‌ها» است.

قرار است در مراسمی ویژه از میان آثار شرکت کننده در این رقابت 6 برنامه انتخاب شود و در مقابل مردم و داوران به نمایش درآید. برنده جایزه نخست جایزه‌ای 300 یورویی دریافت می کند و دو برنده جایزه دوم و سوم هر کدام یک بسته کتاب دریافت می‌کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها