شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
دوره تازه کتاب‌های «مرغک» منتشر می‌شود

زهره پریرخ، مسوول شورای پیش دبستانی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتشار دوره تازه کتاب‌های «مرغک» خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پریرخ، نیاز به آشنایی با تازه‌ترین تکنیک‌های تصویرسازی به منظور ارتقا و گسترش حیطه فکری و عملی نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های این مجموعه را علت برپایی کارگاه‌های آموزشی تصویرسازی کتاب‌های مرغک عنوان کرد و گفت:کودکان و خردسالان باید از طریق این آثار نسبت به دنیای ممکن شناخت پیدا کنند که در این میان کتاب‌هایی که به شکل بازی و سرگرمی تولید می‌شوند، می‌توانند نقش زیادی داشته باشند.

پریرخ افزود: این مجموعه بخشی از آثار شورای پیش دبستانی را در بر می‌گیرد که دارای تصویرسازی خاص بوده و سبب ایجاد تعامل و ارتباط فعال کودک با کتاب می‌شود. در این کتاب‌ها که برای رده سنی 6 ماه تا 6 سال تهیه شده، یک نوع بازی برای کودکان طراحی شده که سبب می‌شود کودک در مقابل کتاب منفعل نباشد و به گفت‌وگو وادار شود.

مسوول شورای پیش دبستانی انتشارات کانون ادامه داد: تا به حال 16 اثر از این مجموعه تولید شده که 6 اثر از آن چاپ شده‌است و بقیه کارها نیز به زودی منتشر خواهد شد.

وی درباره استقبال از آثار چاپ شده در این مجموعه عنوان کرد: وجود درخواست برای این کتاب‌ها در حال حاضر نشان‌دهنده پذیرفته شدن آن‌ها از سوی مخاطبان است.

پریرخ درباره توزیع کتاب‌های «مرغک» در سطح کشور گفت: این مجموعه در همه کتابفروشی‌های کانون در سطح کشور توزیع می‌شود، اما به دلیل کم بودن تعداد این کتابفروشی‌ها اغلب مخاطبان با این مجموعه آشنایی ندارند.

وی در پایان با اشاره به تلاش‌های مسوولان و کارشناسان انتشارات کانون برای بررسی و تولید آثار مناسب، یادآور شد: این مرکز می‌تواند با ارسال این مجموعه به مهدکودک‌ها و مشترکانش در معرفی هرچه بیشتر این کتاب ها به مخاطبان موثر باشد.

خبرنگار: مریم معمار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها