دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
ماراتون کتابخوانی «شهر کشور کتاب» در راه است

برلین و براندنبورگ از 9 تا 17 نوامبر 2013 (18 تا 26 آبان) شاهد برگزاری ماراتون کتابخوانی پاییزه «شهر کشور کتاب» خواهند بود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این برنامه را انجمن ایالتی برلین – براندنبورگ در اتحادیه بورس کتابفروشان آلمان با همکاری کتابفروشی‌ها، ناشران و کتابخانه‌ها برگزار می‌کند. بر این اساس در حدود 140 برنامه معرفی کتاب، کتابخوانی و بحث میزگرد در دو ایالت برلین و براندنبورگ برگزار می‌شود.

این برنامه امسال  نخستین بار با برگزاری «جشن بلومنبار» افتتاح می‌شود و طی آن دو نویسنده به نام‌های یله بنرت و جکی ای. در کنار لارس آیدینگر بازیگر به روخوانی کتاب‌هایی از انتشارات بلومنبار می‌پردازند و پس از آن، رولند بروکنر به طراحی خواهد پرداخت.

10 نوامبر (19 آبان) در مرکز تئاتر آلمان، پتر اشتام نویسنده سوییسی به معرفی تازه‌ترین رمانش با نام «شب روز است» می‌پردازد. در سالن نویسندگان نوقلم نیز شماری از نویسندگان جوان معرفی خواهند شد که کریستین بودر، آنوش اتو، نیکولا کارلسون و مارتین سیمونس از جمله آنها هستند.

میهمان ماراتون کتابخوانی امسال، برنده جایزه کتاب 2013 سوییس خواهد بود. از سوی دیگر، انتشارات «جی.فرانک» 16 نوامبر (25 آبان) برنامه شب بلند شعر را در مرکز فرهنگی «بروت فابریک» برگزار می‌کند. در این برنامه 22 شاعر آثار خود را معرفی خواهند کرد.

کودکان و نوجوانان هم از این برنامه‌ها بی‌نصیب نیستند و برای این رده سنی برنامه‌های کتابخوانی در نظر گرفته شده است.در همین زمینه، 14 نوامبر (23 آبان) مراسم افتتاح جایزه «تئو – برلین – براندنبورگ» برای ادبیات نوجوانان با حضور کلاوس کوردون در کتابخانه منطقه‌ای و شهری پوتسدام (مرکز ایالت براندنبورگ) برگزار می‌شود.

نقطه عطف برنامه‌های ماراتون امسال شهر کوتبوس است. باد فراین والده، فرانکفورت، لودویگرفلده، نویروپین، پوتسدام، راتنو، اشتراوسبرگ، تمپلین و وردر دیگر شهرهای میزبان برنامه ماراتون کتابخوانی 2013 هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها