دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
چالش‌ها و راهکارهای توسعه گردشگری ایران کتاب می‌شود

علی رحیم‌پور، عضو هیات علمی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از انتشار کتاب «توسعه گردشگری در جمهوری اسلامی ایران، چالش‌ها و راهکارها» در چند ماه آینده خبر داد./

دکتر علی رحیم‌پور، نویسنده کتاب « توسعه گردشگری در جمهوری اسلامی ایران، چالش‌ها و راهکارها» درباره این کتاب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتاب در 6 فصل تهیه و تنظیم شده است، تلاش کرده‌ام  با مطالعه وضع موجود و بررسی مطالعات صورت گرفته در کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهره شفافی از نظام حاکم بر حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری کشور ارایه کنم و براساس سوابق و تجربه‌های اجرایی چالش‌ها، موانع و محدودیت‌های قانونی و رویه‌های نامناسب کاری را شناسایی و راهکار قابل اجرا ارایه کنم. 

وی افزود: «برنامه‌ها و منابع توسعه گردشگری»، «بررسی وضع موجود ـ موانع و محدودیت‌های عمومی توسعه صنعت گردشگری»، «موانع و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری»، «پیشنهادهای اجرایی برای توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری در جمهوری اسلامی ایران»، «مصوبات پیشنهادی برای توسعه سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران» و «تحلیل صنعت گردشگری جهان، بازارهای آینده و جایگاه ایران» عناوین فصل‌های کتاب را تشکیل می‌دهند.

نویسنده در فصل نخست تلاش می‌کند برنامه‌ها و منابع توسعه گردشگری شامل سیاست‌ها و خط مشی‌های توسعه گردشگری ایران، استراتژی‌های توسعه گردشگری، جاذبه‌ها و منابع گردشگری برای تولید محصول، برنامه‌های توسعه عمرانی و اقتصادی کشور، پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین جایگاه این صنعت را در روند اجرایی برنامه‌ها  مورد بررسی قرار دهد. 

در فصل دوم کتاب، بررسی وضع موجود گردشگری کشور در اولویت قرار گرفته‌است. رویکرد اصلی پژوهش، شناسایی موانع و محدودیت‌های عمومی توسعه صنعت گردشگری کشور است. در این فصل موانع پیش‌رو در دو بخش ساختاری و رفتاری تشریح می‌شود. 

رویکرد کتاب در فصل سوم به شناسایی موانع و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری معطوف شده که به‌طور عمده گریبانگیر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این صنعت است. 

فصل چهارم کتاب، پیشنهادهای اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری در ایران را دربرمی‌گیرد و در فصل پنجم مصوبات پیشنهادی برای توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری در ایران در 31 سر فصل آمده است و در نهایت (فصل ششم) کتاب به تحلیل آماری صنعت گردشگری جهان در سال 2012، بازارهای آینده و بررسی جایگاه ایران در بازارهای بین‌المللی تجارت گردشگری می‌پردازد.

دکتر علی رحیم‌پور، متولد 1345 و دارای مدرک دکترای جغرافیای سیاسی است. «راهنمای سفر به ایران»،‌ «سیمای جهانگردی اسلامی»،‌ «بازار جهانگردی ژاپن»،‌ «سلام ایران به زبان انگلیسی»، «بازار گردشگری چین»،‌ «بازاریابی گردشگری» و «راهنمای سفر به ایران به زبان انگلیسی و عربی» برخی  کتاب‌هایی است که رحیم‌پور تاکنون تالیف کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها