پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
اعجاز انشای عددی کلام خدا خواندنی شد

کتاب «صد و سی و سه نکته از اعجاز انشای عددی قرآن کریم» را محمدامین احمدی‌فقیه به نوشته است. این مولف معتقد است که ارتباط عددی سوره‌‌ها، تعداد آیات، شماره هر آیه، تعداد حروف و کلمات و چیدمان و هماهنگی میان آن‌ها و تغییر عمدی بعضی حروف در برخی واژگان، همگی در ارتباط با اعجاز جاوید قرآن کریم‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر به تبیین اعجاز انشای عددی در نخستین‌ سوره کامل نازل شده، نقطه‌گذاری قرآن کریم، ارزش ابجدی حروف مقطّعه،‌ حروف مقطّعه تامه، تعداد آیه و مبنای دو دویی، جمع تجمیعی آیات،‌ ترتیب نزول سوره‌ها، مرکزیت سوره کهف، سوره‌های سجده‌دار مستحبی و واجب و جمع ارقام شماره سوره‌ها می‌پردازد.

مخاطبان کتاب «صد و سی و سه نکته از اعجاز انشای عددی قرآن کریم» با مضامین علوم ریاضی در قرآن کریم مانند «دترمینان» شماره سوره با تعداد آیات، نظم تجمیعی، تعداد آیه و توان هفتم عدد دو،‌ تعداد آیه و مربع کامل، بیشترین تکرار تعداد آیات، آیات میانی قرآن حکیم،‌ جمع ارقام تعداد آیات سوره‌ها، جمع شماره‌های آیات در یک سوره، شماره سوره‌ها،‌ اعجاز زوج و فرد در قرآن و ترتیب نزول سوره‌ها آشنا می‌شوند.

همچنین بخشی از این اثر به اعجاز انشای هندسی واژه‌ها و کلمات اختصاص دارد. در این بخش سخن از اولین کلمات هفت حرفی، اولین کلمات هفت‌بار تکرار شده، اولین‌ها و آخرین‌ها در قرآن مبین، اولین‌ها و آخرین حرف،‌ اولین و آخرین کلمات و همچنین اولین و آخرین جزء قرآن کریم به میان می‌آید.

در انتهای کتاب «صد و سی و سه نکته از اعجاز انشای عددی قرآن کریم» جدول‌های پیوست ارایه و در این جدول‌ها مطالب کتاب در قالبی مدون تهیه و تنظیم شده‌اند.

کتاب «صد و سی و سه نکته از اعجاز انشای عددی قرآن کریم» با شمارگان یک هزار نسخه، در 147 صفحه به بهای 62 هزار ريال از سوی نشر پژواک کیوان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط