چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
ثبت 1080 اثر در کتاب‌شناسی «غدیر در آینه کتاب»

مسوول بخش علمی نشر دلیل ما با بیان این‌که یک هزار و 80 عنوان کتاب درباره واقعه غدیر در کتاب‌شناسی «غدیر در آینه کتاب» جمع‌آوری شده است، گفت: بر اساس گزارش‌های تاریخی همزمان با رحلت پیامبر(ص) تا پایان قرن نخست هجری قمری، به دستور خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس ثبت و تدوین احادیث و تاریخ اسلام ممنوع شده بود اما در 14 قرن گذشته بیش از یک هزار عنوان کتاب مستقل درباره غدیر نوشته شده‌اند.-

فرید مسعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتاب‌شناسی «غدیر در آینه کتاب» اثر محمد انصاری یکی از کتاب‌های نشر دلیل ما محسوب می‌شود که محتوای آن به معرفی و کتابشناسی تمام کتاب‌های خطی و چاپی از قرن دوم تا 15 هجری قمری پرداخته است.
 
وی ادامه داد: نگارش یک هزار عنوان کتاب مستقل درباره واقعه غدیر طی یک هزار و چهارصد سال گذشته بیانگر تایید واقعه غدیر و انتشار خطبه غدیر و موضوعات مرتبط با آن در طول تاریخ اسلام است. این واقعه نه تنها به طور سینه به سینه میان مسلمانان نقل شده، بلکه به طور مکتوب نسل به نسل میان پیروان علی(ع) حفظ شده است.

مسعودی گفت: همچنین آثار غدیر از سوی نویسندگان موافق و مخالف به 20 زبان زنده دنیا به رشته تحریر درآمده‌اند. این موضوع نیز گویای گستردگی و فراگیر شدن خطبه بی‌انتهای رسول خدا(ص) در اثبات وصایت و ولایت امیرالمومنین(ع) در سراسر جهان است.

انتشار یک میلیون نسخه‌ کتاب غدیر

مسوول بخش علمی نشر دلیل ما با اشاره به انتشار یک میلیون نسخه‌ای کتاب «گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر» به همت نشر دلیل ما، بیان کرد: تاکنون این اثر به چاپ هفتاد و چهارم رسیده است که به نظر می‌رسد دست‌کم حدود یک میلیون نسخه از کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر در بازار نشر ایران ارایه شده باشد.

وی افزود: همچنین کتاب‌های متن و ترجمه خطبه غدیر، خطابه غدیر در آینه اسناد، بلندترین داستان غدیر، حماسه غدیر و غدیر عید دعا و محبت، از دیگر آثار پرمخاطب این نشر به شمار می‌آیند.

عرضه 7 عنوان جدید با تخفیف ویژه در عید غدیر 

مسعودی از عرضه هفت عنوان کتاب جدید درباره واقعه غدیر در روزهای آینده خبر داد و گفت: کتاب‌های «غدیر برترین عید است»،‌ «تبلیغ غدیر در سیره معصومین(ع)»، «افضل الاعیاد»، «غدیر عید برتر»، «تجلی غدیر در عصر ظهور»، «از غدیر تا الغدیر» و «کرانه‌های غدیر» جدیدترین آثار این نشر محسوب می‌شوند که به مناسبت عید غدیر با تخفیف ویژه‌ای به مخاطبان ارایه خواهد شد.

وی یادآور شد: نشر دلیل ما تاکنون 63 عنوان کتاب مستقل را درباره غدیر به قلم نویسندگانی نظیر محمدباقر انصاری، حبیب عباسی، حامدرضا معاونیان،‌ یحیی مقدسان، محمدرضا انصاری،‌ مجید مسعودی، محمدرضا بحرینی، علیرضا هزار و مصطفی موسوی گرمارودی منتشر کرده است.

مسعودی ادامه داد: از جمله این آثار می‌توان به کتاب‌های غدیر در روایت قلم ترجمه خطبه غدیر، گذری بر آموخته‌ها و پیام‌های غدیر، رویکرد الغدیر به تحریف، 40 تیکه؛ غدیر را فراموش کرده‌ایم، مروارید فضایل در صدف غدیر، دفتر خاطرات سرزمین غدیر، پاسداشت غدیر، غدیر در شعر فارسی، بعد انسانی ـ اجتماعی غدیر، اولین میراث مکتوب از واقعه غدیر، غدیر در قرآن ـ قرآن در غدیر و قرآن‌نامه غدیر اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این آثار در برگیرنده واقعه غدیر از زوایای قرآنی، تاریخی، جغرافیایی، ادبی، فرهنگ و سنن، آداب و رسوم، اعتقادات و اسناد تحلیلی و رجالی است.

مسوول بخش علمی نشر دلیل ما با اشاره به جایگاه غدیر خم نزد امام صادق(ع) گفت: در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که حسن بن راشد از این امام بزرگوار می‌پرسد که برای مسلمانان به جز عید فطر و قربان، عید دیگری هست؟ امام فرمودند: آری، عیدی برتر و بالاتر از آن‌هاست. راشد پرسید که آن کدام عید است؟ امام صادق پاسخ دادند: روز نصب امیرالمومنین(ع) به پیشوایی است.

غدیر خم نام منطقه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام(ص) در حجةالوداع، علی بن ابی طالب(ع) را «ولی» پس از خود اعلام کردند. ۱۸ ذی‌الحجه، سالروز این واقعه بزرگ است که میان شیعیان به عید غدیر شهرت دارد. امسال 18 ذی‌الحجه برابر با دوم آبان‌ماه امسال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط