یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰
دلنوشته‌هایی درباره نهج‌البلاغه کتاب شد

کتاب «در خلوت نخلستان، دل‌نوشته‌هایی درباره نهج‌البلاغه» را مجید ملامحمدی به رشته تحریر درآورده است. این اثر می‌کوشد مضامین نهج‌البلاغه را با زبانی ساده و فارسی به مخاطبان خود ارایه دهد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر  در 13 بخش دلنوشته‌هایی خواندنی را بر اساس خطبه‌های موجود کتاب نهج‌البلاغه ارایه می‌کند. 

«اسم من هست: نهج‌البلاغه»، «گرت ز دست بر آید»، «دل‌هایتان را بیرون ببرید»، «فرصت‌ها یک یکی می‌گذرند!»،‌ «طلحه‌ها و زبیرهای دوباره»،‌ «چه کسی عاجزتر است؟»، «خواسته عقیل چه بود؟»، «با دست کوتاه»،‌ «عطر نهج‌البلاغه»، «ای دنیای حرام!»، «مگر می‌شود که نباشی»، «در حضور ابر و آفتاب و رنگین ‌کمان» و «راه روشنی» عنوان‌ فصل‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب «در خلوت نخلستان، دل‌نوشته‌هایی درباره نهج‌البلاغه» نوشته شده است: «نهج‌البلاغه یعنی روش زیبا گفتن. من کتابی هستم که خطبه‌های امام علی(ع)، نامه‌های و کلمات قصار و کوتاه ایشان در من جمع‌آوری شده است. حتما می‌پرسید: چه کسی آن سخنان و نامه‌های ارزشمند را در این کتاب جمع‌آوری کرده است؟ به شما می‌گویم: این زحمت طاقت‌فرسا و با ارزش را دانشمندی به اسم "سید رضی" انجام داده است. او که به تمام تاریخ اسلام آشنایی داشت و زندگانی حضرت علی(ع) را خوب خوانده بود و به آن علاقه زیادی داشت، یک روز تصمیم مهمی در زندگی خود گرفت. او به کتابخانه‌های مختلفی سر زد، کتاب‌های زیادی را خواند، با دانشمندانی بسیاری هم‌سخن شد و به خواست و کمک خداوند، همه سخنان و جمله‌های زیبا آن امام عزیز را جمع‌آوری کرد. تا کتاب نهج‌البلاغه به وجود آمد.»

نخستین چاپ کتاب «در خلوت نخلستان، دل‌نوشته‌هایی درباره نهج‌البلاغه» با شمارگان یک هزار و 500 نسخه، در 32 صفحه و به بهای 15 هزار ريال به تازگی از سوی موسسه بوستان کتاب قم راهی بازار نشر شده است. این اثر ویژه مخاطبان گروه سنی کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط