سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
انتشار دوباره ترجمه نوشین از داستان‌های چخوف

ترجمه عبدالحسین نوشین از مجموعه داستان «بانو با سگ ملوس» بار دیگر به چاپ رسید. «بانو با سگ ملوس» یکی از داستان‌های مشهور این نویسنده روس است و ترجمه آن بارها به فارسی منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این مجموعه داستان در نوبت چاپ نخست نشر اشجع به بازار کتاب راه یافته است. 

«بانو و سگ ملوس» نام یكی از داستان‌هایی است كه در این كتاب گنجانده شده است. داستانی كوتاه كه نخستین بار در سال 1899 میلادی منتشر شد و ماجرای آن رابطه یک بانكدار با زنی جوان است كه همدیگر را در یالتا، شهری در اوكراین، ملاقات می‌كنند.
 
داستان در بخش‌های مختلفی روایت می‌شود و از روز اول ملاقات تا بازگشت شخصیت‌ها به مسكو را در بر می‌گیرد. بازگشتی كه قرار است پایانی باشد بر این رابطه مخفیانه. با این حال دمیتری، شخصیت مرد داستان، كه گمان می‌كرد آغاز زندگی روزانه و تكراری‌اش سبب می‌شود آنا را فراموش كند با خاطرات آن روزها درگیر است و نمی‌تواند خود را لحظه‌ای از فكر آنا رها كند.

در توضیح این کتاب آمده است: «داستان بانو با سگ ملوس را می‌توان یکی از داستان‌های محبوب خوانندگان روسی و بسیاری از خوانندگان کشورهای دیگر به شمار آورد. داستان فقط در 15 صفحه نوشته شده است، ولی این مینیاتور عالی به بسیاری از رمان‌های دیگر برتری دارد. به ضمیمه این داستان، 10 داستان دیگر نیز در این کتاب چاپ شده است.»

چخوف در سال 1904 و در سن 44 سالگی از دنیا رفت و برخی او را برترین نویسنده داستان‌کوتاه می‌دانند. از این نویسنده تاكنون مجموعه داستان‌هایی چون «اتاق شماره 6»، «كابوس تهمت و جنایت»، «هیس»، «بانو و سگ ملوسش» و «چخوف جوان» ترجمه شده است.

این کتاب پیش از این با ترجمه عبدالحسین نوشین از سوی ناشران دیگر و با طرح‌ جلدهای متفاوت منتشر شده بود. نوشين نمايشنامه‌نويس، كارگردان تئاتر و شاهنامه‌پژوهی است كه برخی از آثار ادبيات جهان را نيز به فارسی ترجمه كرده است. وی سال 1350 و در سن 65 سالگی از دنيا رفت.

مجموعه داستان «بانو با سگ ملوس» اثر آنتوان چخوف با ترجمه عبدالحسین نوشین در 248 صفحه و به بهای هشت هزار و 800 تومان از سوی نشر اشجع منتشر شده است.

داستان «بانو با سگ ملوس» تاکنون با ترجمه‌های مختلفی از جمله ترجمه سروژ استپانیان، احمد گلشیری و سیمین دانشور به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها