چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
رضایی:‌ نامگذاری یک روز برای صنعت چاپ بیانگر اهمیت به آن است

رضا رضایی، عضو شواری سیاستگذاری جشنواره صنعت چاپ با اشاره به اهمیت نامگذاری روزی برای صنعت چاپ گفت: هنگامی که یک روز از تاریخ یک ملت را به صنعت چاپ اختصاص داده‌اند، قطعا آن صنعت در پیشبرد اهداف کشور تاثیرگذار است اما باید جایگاه اصلی خود را بیابد.-

عضو شواری سیاستگذاری جشنواره صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در تقویم ایران 11 شهریورماه روز ملی صنعت چاپ نامیده شده است که این نشان‌دهنده اهمیت بالای صنعت چاپ برای مسوولان و نقش تاثیرگذار آن در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ ایران است چرا که چنین روزی برای همه صنایع وجود ندارد. با همه این تفاسیر صنعت چاپ آن‌طور که باید به جامعه معرفی نشده است.

وی ادامه داد: در روز ملی صنعت چاپ باید از همه صنایع دعوت کرد تا آن‌ها با اهمیت صنعت چاپ آشنا شوند و به این موضوع پی ببرند که در صورت نبود صنعت چاپ، هیچ صنعتی نمی‌تواند به‌کار خود ادامه دهد. 

این پیشکسوت صنعت چاپ با اشاره به جشن روز ملی صنعت چاپ گفت: مساله این است که هدف این جشن هنوز مشخص نیست و تا به امروز برای برگزاری آن استراتژی خاصی نداشتیم چراکه بیشتر شاد کردن اهالی صنعت چاپ هدف اصلی بوده است درحالی که با برگزاری این مراسم‌ باید صنعت چاپ را به همه معرفی کنیم زیرا تمام حوزه‌ها مانند نشر، کشاورزی، پتروشیمی و سایر حوزه‌ها به چاپ نیازمند است.

رضایی با اشاره به سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» گفت: با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حماسه سیاسی در کشور رخ داد و اکنون وقت آن رسیده است که شاهد حماسه اقتصادی در صنایع باشیم، اگر نگاه اقتصادی به چاپ نشود و مشکلات آن‌را جدی نگیریم، با موانع بسیاری روبه‌رو خواهیم شد. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحبت‌های خود بیان کرد که به رشد «اقتصاد فرهنگی» توجه ویژه‌‌ای دارد که این موضوع بیانگر آمدن روزهای خوب برای فرهنگ است. 

رییس هیات داوران دوازدهمین دوره مسابقات آثار چاپی با اشاره به سرمایه‌های صنعت چاپ افزود: صنعتگران ایرانی تجربیات فراوانی دارند که مکتوب نشده است، ما می‌توانیم این علوم را با حمایت نهادهای دولتی نهادینه کنیم. در صنعت چاپ به‌‌ویژه بحث بسته‌بندی سرمایه‌گذاری‌های کلانی صورت گرفته و کمتر کاری است که در دنیا انجام شود و ایرانیان نتوانند آن را تولید کنند. ما می‌توانیم نیاز منطقه را برطرف کنیم، ممکن است اطلاعات بالایی نداشته باشیم اما با تلاش و کوشش موانع را پشت سر می‌گذاریم. 

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: علی اسماعیلی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گام‌های مثبتی برای صنعت چاپ برداشت و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا صنعت چاپ به جایگاه اصلی خود دست یابد.

رضا رضایی سال 1322 در تهران متولد شد. وی از سال 1344 با کار در چاپخانه «آپادانا» وارد صنعت چاپ شد، در سوابق کاری رضایی حضور در دو دوره تعاونی چاپخانه‌داران تهران به‌عنوان نایب رییس، رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان ایران، برگزار کننده نخستین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو در مشهد و مشاور عالی فراکسیون صادرات کالاهای غیرنفتی مجلس دهم شورای اسلامی ذکر شده است. رضایی همچنین از بنیانگذاران بنیاد چاپ روتوگراور در ایران و منطقه است.

خبرنگار: شهاب دارابیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط