چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
کتابخانه‌‌‌های اهر و ورزقان با 100 میلیون تومان بازسازی شدند

امام وردی قلی‌پور، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی گفت: کتابخانه‌‌های امیرالمومنین(ع) ورزقان و اهر با اختصاص اعتبار 100 میلیون تومانی از سوی نهاد ظرف سه ماه بازسازی شدند.-

قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: به دنبال زلزله در استان آذربایجان شرقی و آسیب‌دیدن به کتابخانه‌های شهرستان ورزقان و اهر در  21 مرداد ماه سال گذشته کتابخانه عمومی امیر‌المومنین(ع) این شهرستان دچار آسیب 70 درصدی شد.

وی افزود: منطقه ورزقان با 50 هزار نفر جمعیت دارای دو کتابخانه عمومی نهادی و یک کتابخانه مشارکتی بود که بعد از زلزله قسمت توسعه یافته این کتابخانه آسیب بیشتری دید. متراژ این کتابخانه در ابتدا 210 متر بود و بعد از توسعه به 230 متر افزایش پیدا کرد.

رییس کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان ورزقان با بیان این‌که این کتابخانه ظرف سه ماه با وجود باقی ماندن اسکلت ساختمان بازسازی و حدود 50 میلیون تومان اعتبار برای ساخت این کتابخانه در نظر گرفته شد. 

قلی‌پور با بیان این که در جریان بازسازی این کتابخانه بعد از زلزله، فقط قسمت تخریب شده، تکمیل شد، عنوان کرد: این کتابخانه بعد از زلزله فقط در بخش تخریبی در هفته کتاب سال گذشته مجدد راه‌اندازی شد، اما هنوز قسمت توسعه یافته تکمیل نشده است.

وی با اشاره به این که در جریان زلزله شهرستان ورزقان دو هزار جلد کتاب این کتابخانه آسیب دید و آمار عضویت نیز کاهش پیدا کرد، گفت: تا پیش از زلزله این کتابخانه 10 هزار جلد کتاب و 700 نفر عضو داشت اما بعد از این حادثه کتابخانه امیرالمومنین (ع) ورزقان با 12 هزار جلد کتاب مجدد راه‌اندازی شد.

قلی‌پور افزود: این کتابخانه در مراحل بازسازی و بازگشایی مجدد ابتدا 400  نفر عضو داشت و سپس این آمار به 800 نفر هم رسید.

وی با اشاره به تاسیس کتابخانه صبا در اردیبهشت ماه امسال در روستای صومعه دل ورزقان گفت: این کتابخانه با شش هزار جلد کتاب اکنون با 200 نفر عضو به مخاطبان خود خدمات ارایه می‌کند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورزقان همچنین از راه‌‌اندازی کتابخانه سیار در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: سه دستگاه اتوبوس برای راه‌‌اندازی کتابخانه‌های سیار در روستاهای پایین‌تر از دو هزار و 500 نفر جمعیت در نظر گرفته شده که از نیمه امسال با استخدام یک نیروی کتابدار شروع به کار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط