دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
قدیمی‌ترین کتابخانه بندر‌عباس حکم بدوی تخریب گرفت

محسن زینلی تختی، مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان گفت: قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی شهرستان بندرعباس با قدمتی 36 ساله بر اساس کمیسیون ماده 100 ساخت و ساز، حکم بدوی تخریب گرفت.-

تختی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: کتابخانه شهدای شهرستان بندر عباس بر اساس کمیسیون ماده 100 ساخت و ساز شهرداری به دلیل ساخت و ساز غیر مجاز در حریم دریا از ابتدای تاسیس و قرار گرفتن در حریم 60 متری دریا، غیر‌مجاز ساخته شده است.

مدیر‌‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با اشاره به این‌که این کتابخانه از سال 1355 ساخته شده، عنوان کرد: اکنون نامه اعتراض برای تخریب این کتابخانه صادر شده و امیدواریم مورد موافقت قرار بگیرد.

تختی همچنین به امضای تفاهمنامه با دهیاری‌‌ روستای زیارت سید سلیمان از توابع شهرستان بندر‌عباس اشاره کرد و اظهار کرد: فضای 700 متر مربعی از سوی دهیاری این روستا در اختیار اداره کتابخانه‌های استان هرمزگان قرار گرفته و بعد از تجهیز، این کتابخانه همزمان با عید سعید فطر افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این‌که 9 ایستگاه مطالعه در فاز اول و دوم این طرح ملی در استان هرمزگان افتتاح شده، اظهار کرد: فاز سوم این ایستگاه مطالعه تا یک ماه آینده در فرودگاه قشم و بیمارستان میناب این استان به بهره‌برداری خواهد رسید. 

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با اشاره به اتمام 90 درصدی کتابخانه بندر لنگه گفت: این کتابخانه برای اتمام، 200 میلیون تومان اعتبار می‌‌خوا‌هد و امیدواریم امسال تکمیل شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط