شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
فیلسوف 60 ثانیه‌ای می‌آید

کتاب فیلسوف 60 ثانیه‌ای، به همت انتشارات جیحون به‌زودی منتشر خواهد شد.-

فرناز توانایان‌فرد، ‌مترجم کتاب فیلسوف 60 ثانیه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ اظهار کرد: این ترجمه برگردانی از متن اصلی کتاب به زبان انگلیسی است. 

وی ادامه داد: این کتاب در واقع، ترجمه‌ای است از کتابی با همین عنوان نوشته اندرو پسین،‌ نویسنده آمریکایی که من با توجه به علاقه‌ام به حوزه فلسفه و روانشناسی، آن را برای برگردان به فارسی انتخاب کردم. 

این مترجم اظهار کرد: کتاب فیلسوف 60 ثانیه‌ای به بررسی تفکر انسان نسبت به زندگی می‌پردازد و بیان می‌کند که گستره‌های مختلف زندگی این قابلیت را دارند که به بیانی فلسفی ارایه شوند. 

توانایان‌فرد درباره بیان فلسفی و ویژگی‌های آن گفت: مقصود از بیان فلسفی آن است که ماهیت، چیستی و چرایی یک موضوع که در زندگی با آن مواجهیم، به همین شیوه بررسی شود، یعنی در هر امری به‌نوعی فلسفیدن و فکر کردن فلسفی برای یافتن علت اصلی لحاظ شود. 

این مترجم گفت: فیلسوف 60 ثانیه‌ای همین موضوع را عنوان می‌کند. ضمن این‌که هر انسانی می‌تواند با فکر کردن به درون خودش مراجعه کند و فیلسوف درونی خود را بشناسد و از این طریق، نگاه منطقی به زندگی داشته باشد. 

توانایان‌فرد افزود: اندرو پسین در این کتاب مثال‌های مختلفی را برای ملموس شدن موضوع‌های یادشده ارایه کرده است و در نهایت می‌خواهد بگوید که هر انسانی فلسفه درونی دارد و تنها باید به کشف آن بپردازد و آن را بشناسد تا بتواند به زندگی نگاه بهتری داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط