پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
بررسی چگونگی پیدایش نقد کانتی در یک کتاب

کتاب «شرحی بر نقد خرد ناب و روند پیدایش آن» تالیف پل گایر و آلن وود با ترجمه کسرا حاتم‌پوری منتشر شد. این کتاب نکته‌هایی خواندنی را درباره چگونگی پیدایش نقد کانتی و کتاب نقد شامل می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مخاطبان این کتاب که در پنج بخش تنظیم شده است، استادان و دانشجویان فلسفه و همچنین همه کسانی‌اند که در پی شناخت فلسه کانت هستند. 

بخش نخست، چکیده‌ای از کتاب نقد خرد است که درباره ساختار و گفتار کتاب توضیح می‌دهد. در این بخش معنای فلسفه استعلایی و تفاوت‌های آن با تجربه‌باوری، شک‌گرایی و عقل‌باوری مطرح شده است. 

در بخش دوم، هدف کانت از نگارش نقد اول بررسی و به معناهای سلبی و ایجابی فلسفه نظری کانت اشاره می‌شود. گذار از فلسفه نظری به فلسفه عملی و جمع میان اصل علیت و اختیار انسانی، از بحث‌های مهم مطرح شده در این بخش کتاب‌اند. 

در بخش سوم کتاب با عنوان شکل‌گیری نقد، کتاب‌ها و رساله‌های دوره پیش از نقادی از سوی نویسندگان کتاب به‌دقت بررسی و سرچشمه عناصر فلسفه نقادی را در آن‌ها جستجو شده‌اند. 

بخش چهارم که خاستگاه نقد نام دارد، حاوی حکایت خواندنی سال‌های سکوت کانت است. در بخش پایانی کتاب هم به تفاوت‌های ویراست نخست با ویراست دوم نقد اول پرداخته می‌شود. 

چاپ نخست کتاب «شرحی بر نقد خرد ناب و روند پیدایش آن» با شمارگان یک هزار و 100 نسخه، در 166 صفحه و به بهای 80 هزار ریال از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط