دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
تجلی نور دعا در «سایه‌سار نیایش»

«در سایه‌سار نیایش» ترجمه، سروده و تصنیف حسین رزمجو ، اثری است که خوانندگان دین‌باور فضیلت‌جوی را به عالم روحانی آکنده از محبت‌های الهی یا عرفان ناب اسلامی هدایت می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب در هفت بخش به ترتیب روزهای هفته، دعاهایی را برای هر روز با معنی و همراه با اشعار و رباعیاتی زیبا و مرتبط با مضمون نیایش‌ها ارایه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این اثر آوردن پی‌نوشت‌ها و منابع مورد استفاده در پایان هر بخش است. 

زیارت مخصوص حضرت رسول اکرم (ص) در روز شنبه به عنوان نیایش ویژه این روز در این کتاب ذکر شده است. نیایش یکشنبه اختصاص به زیارت ویژه مولای مردان امام علی (ع) و همچنین الگوی پاکدامنی و عفاف حضرت زهرا (س) دارد. 

روز دوشنبه متعلق به سرور جوانان اهل بهشت امام حسن مجتبی (ع) و سید‌الشهدا (ع) است. از این رو، دعای این روز زیارت مخصوص این دو گوهر تابناک آسمان امامت و ولایت است. 

زیارت مخصوص امامان همام زین‌العابدین (ع)، محمد باقر (ع)، صادق آل محمد (ع) نیایش روز سه‌شنبه در بخش چهارم کتاب است. 

بخش پنجم کتاب، متبرک به نام مبارک چهار وجود نورانی است. زیارت ویژه حضرت موسی‌بن جعفر (ع)، علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، امام محمد‌تقی (ع) و امام هادی (ع) در روز چهار‌شنبه زینت‌بخش این بخش از کتاب است. 

زیارت ویژه یازدهمین امام همام امام حسن عسگری (ع) صفحات بخش ششم از کتاب «در سایه‌سار نیایش» را از تلالو نور امامت انباشته است. 

بخش پایانی کتاب معطر به عطر خوش نرگس است. در نیایش مخصوص این بخش از کتاب، نرگس خوشبوی زهرا (س) را با دلی سرشار از عشق و انتظار زیارت و برای تعجیل در ظهورش دست نیاز به سوی یگانه عالم بلند می‌کنیم. 

مولف در پیشگفتار کتاب می‌نگارد: «انسان‌های موحد پاک‌سرشتی که در آفرینش عالم به خداوندی یکتا، توانا، دانا و زیبا قائل هستند و ایمان دارند که عمر پر‌برکتشان را در محضر و منظر دائمی چنین پروردگاری به‌سر می‌برند که اندیشه‌ها، گفتارها و رفتارهایشان را همواره نظاره‌گر است و از این ذات بی‌همتا می‌خواهند و می‌طلبند که آنان را حتی لحظه‌ای به خودشان وا‌مگذارد و آنی رشته محبت و عنایتش را از ایشان نگسلد.» 

چاپ نخست کتاب «در سایه‌سار نیایش» با شمارگان یک‌هزار نسخه، در 112 صفحه و به بهای پنج هزار تومان از سوی انتشارات قاف مشهد‌الرضا (ع) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط