یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
بررسی همه جانبه زیارت عاشورا در یک کتاب

مسوول اطلاع‌رسانی و روابط عمومی انتشارات مسجد مقدس جمکران از انتشار کتاب «میزان تشیع، بررسی سند، محتوا و سفرهای زیارت عاشورا» اثر آیت‌الله محمد عندلیب همدانی خبر داد.-

امیرسعید سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این اثر در سه فصل به بررسی سند زیارت عاشورا، بررسی مضمون زیارت عاشورا و نگاهی به اختلاف نسخه‌ها در نقل زیارت عاشورا می‌پردازد.

وی ادامه داد: آیت‌الله عندلیب همدانی جلسات خارج از درس خود را به بررسی سندی، نسخی و محتوایی زیارت شریف عاشورا اختصاص داده است. کتاب «میزان تشیع، بررسی سند، محتوا و سفرهای زیارت عاشورا» برگرفته از درس وی در سال تحصیلی 1386 و 1387 در مدرسه آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) است.

مسوول اطلاع‌رسانی و روابط عمومی انتشارات مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: زیارت شریف عاشورا از ناحیه امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) به دست ما رسیده است. این زیارت در دو کتاب «مصباح المتهجد» اثر شیخ طوسی و «کامل الزیارات» به قلم ابن قولویه نقل شده و همواره مورد توجه علمای بزرگ شیعه بوده است.

وی با بیان این‌که آیت‌الله عندلیب همدانی عمده اشکالات درباره زیارت عاشورا را در این نوشتار مطرح و پاسخ آن‌ها را هم بیان می‌کند، اظهار کرد: مطالب کتاب «میزان تشیع، بررسی سند، محتوا و سفرهای زیارت عاشورا» در زمینه علم رجال است و بیشتر مورد استفاده حوزویان قرار خواهد گرفت.

سعیدی گفت: نخستین چاپ کتاب «میزان تشیع، بررسی سند، محتوا و سفرهای زیارت عاشورا» با شمارگان دو هزار نسخه، در 312 صفحه و به بهای 75 هزار ريال به زودی از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران روانه بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط