شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
«حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» به چاپ رسید

کتاب «حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» را محمود حکیمی به رشته تحریر درآورده و به تازگی از سوی انتشارات قلم روانه بازار کتاب شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر در هفت فصل به موضوعات اعتقاد به وجود منجی در ادیان و مذاهب، اسلام دین مهربانی، تولد حضرت مهدی(عج)، حضرت مهدی(عج) ادامه‌دهنده راه پیامبر اسلام(ص)، عدالت در حکومت حضرت مهدی(عج)، دروغ‌پردازی جعالان و ویژگی‌های منتظران ظهور می‌پردازد.

مخاطبان این اثر گروه‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالانند که در کتاب «حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» با مضامین منجی‌باوری در ادیان ابراهیمی، دستگیری یاران امام حسن عسکری(ع)، سیره اجتماعی پیامبر(ص)،‌ عدل از دیدگاه قرآن کریم، موانع اجرای عدالت، وفاداران به عهد، راست‌گویی، دوستی با مردم و دوری از خشم و خشونت آشنا می‌شوند.

در بخش آخر این نوشتار مطالبی درباره کتاب الغیبت با محتوای ولادت امام عصر(عج) و شبهات پیرامون آن، نام و نسب امام عصر(عج)، مباحثی پیرامون اختفا و عمر امام عصر(عج)، طرق اثبات غیبت در کلام شیخ طوسی، علت غیبت امام عصر(عج)،‌ ظهور امام عصر(عج)، کتاب‌نامه و فهرست اعلام اشخاص آورده شده است.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «غیبت ضغرا پس از شهادت امام عسکری(ع) از سال 260 هجری قمری آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری یعنی به مدت 69 سال ادامه داشت. این غیبت را به دلیل محدود بودن زمان، ‌غیبت صغرا می‌نامند. امام در طول غیبت صغرا از نظرها پنهان بود،‌ اما کسانی با حضرت در تماس بودند. آنان سِمَت «نواب خاص» را داشتند. نواب خاص مسائل و پرسش‌های شیعیان را به حضرت می‌رساندند و پاسخ دریافت می‌کردند. آنان چهار نفر بودند که به «نواب اربعه» مشهورند. نواب خاص از علما و بزرگان شیعه به نام‌های «ابوعمرو،‌ عثمان بن سعید عمری»، «ابوجعفر، محمدبن عثمان عمری»، «ابوالقاسم، حسین بن روح نوبختی» و «ابوالحسن، علی بن محمد سمری» بودند.»

نخستین چاپ کتاب «حضرت مهدی(عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» با شمارگان دو هزار نسخه، در 136 صفحه و به بهای 35 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات قلم روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط