دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
دانش‌آموزان تهرانی کتاب تولید می‌کنند

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان‌های استان تهران بعد از ایام عید نوروز به صورت عملی و نمادین دست به تولید کتاب می‌زنند. این دانش‌آموزان در سال 1391 به صورت تئوری آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.-

مهدی شاملو، کارشناس فرهنگی ـ هنری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان‌های استان تهران در سال 1391 به کمک معلمان خود فرآیند تولید کتاب را فرا گرفته‌اند.

وی در ادامه سخنانش گفت: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصمیم دارد بعد از ایام عید نوروز و تا پیش از پایان سال تحصیلی به دلیل افزایش خزانه لغات این دانش‌آموزان، به صورت عملی زمینه‌های تولید کتاب را برای آن‌ها فراهم کند.

کارشناس فرهنگی ـ هنری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: معلمان مقطع ابتدایی، این دانش‌آموزان را در گروه‌های چهار یا پنج نفره تقسیم و انجام هر کدام از مراحل تولید یک کتاب مانند تصویرگری، داستان‌نویسی، ویرایش، تهیه جلد و صحافی کتاب را به یکی از دانش‌آموزان محول می‌کنند. 

شاملو در پایان با اشاره به ضرورت یادگیری فرآیند تولید کتاب توسط دانش‌آموزان گفت: زمانی که دانش‌آموزان خود به صورت عملی دست به تولید کتاب بزنند به‌یقین کتاب برای آن‌ها از جذابیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و این موضوع زمینه‌های برقراری ارتباط بیشتر با کتاب و در نتیجه ترویج فرهنگ کتابخوانی را فراهم می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها