یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
توجه به طراحی كتاب باعث نگاه جهانی به «دخيل عشق» شد

طراحی جلد و صفحه‌آرایی مجید زارع برای متن كتاب «دخيل عشق» از ميان 575 عنوان كتاب از سيزده كشور جهان نامزد جايزه بهترين طراحي كتاب دنيا شده است. مدير بنياد ادبيات داستاني ایرانیان، به عنوان ناشر این اثر، توجه به مسايل فني توليد كتاب را يكي از ماموريت‌هاي انتشارات عصر داستان عنوان كرد.-

محمد حسني، مدير بنياد ادبيات داستاني ایرانیان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب (ايبنا)، اظهار كرد: موسسه‌اي از پنجاه سال پيش تاكنون در شهر لايپزيك آلمان، مسابقه‌ «بهترين طراحي كتاب در سراسر جهان» را برگزار مي‌كند و بر اساس آن كتاب‌هاي سراسر جهان را از نظر مديريت فني و هنري مورد بررسي قرار مي‌دهد.

وي ادامه داد: كتاب «دخيل عشق» نوشته مريم بصيري نخستين كتاب ايراني نامزد در اين جشنواره است كه توانسته نامزد نهايي جايزه بهترين طراحي كتاب دنيا شود.

حسني افزود: اين موسسه در ايران نمايندگي دارد و آثار منتخب خود را براي جشنواره ارسال كرد. ما هيچ اطلاعي از روند داوري كتاب‌ها نداريم و از طريق ايميل ارسالي موسسه از نامزد شدن كتاب «دخيل عشق» با خبر شديم.

وي نگارش كتاب «دخيل عشق» را ويژه جشنواره امام رضا (ع) دانست و گفت: موضوع كتاب درباره هشت سال دفاع‌مقدس و امام رضا(ع) است. هر چند در اين مسابقه‌ كتاب‌ها از نظر موضوعي مورد بررسي قرار نمي‌گيرد، اما خوشحاليم كتابي با اين مضمون انتخاب و از نظر فرم و قالب ظاهری به استاندارد‌هاي جهاني نزديك شده است.

حسني توجه به مسايل فني توليد كتاب را يكي از ماموريت‌هاي انتشارات عصر داستان عنوان كرد و افزود: عمر فعاليت انتشارات عصر داستان (وابسته به بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان) كمتر از يك سال است و از همان ابتدا علاوه بر ارتقاي محتواي كتاب تلاش كرديم آثار از نظر فني، جذاب و خوش‌خوان باشد و طراحان با در نظر گرفتن صرفه‌جويي در هزينه‌ها و خلاقيت آثار ماندگاری توليد كنند.

مدير بنياد ادبيات داستاني افزود: اين موسسه انتشار 10 عنوان كتاب ديگر تا بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را در دستور كار دارد و توليد و ترجمه آثار براي براي ارايه به ديگر كشور‌ها از برنامه‌هاي اين انتشارات است.

«دخيل عشق» داستاني دراماتيك و برگرفته از الگو‌ و انديشه‌هاي ديني است كه با روايتي از زندگي صبوره،‌ بهيار دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران آغاز مي‌شود. مريم بصيري، داستانش را در یکی از آسايشگاه‌های جانبازان دنبال مي‌كند. صبوره با پايان جنگ به اين آسايشگاه آمده و از جانبازان پرستاری می‌کند.

داستان «دخيل عشق» در قطع رقعي و 276 صفحه، با شمارگان سه هزار نسخه و بهاي 80 هزار ريال توسط نشر عصر داستان منتشر شده است.

برنده جایزه «بهترين طراحي كتاب در سراسر جهان» 13 مارس (23 اسفند 91) مشخص می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها