سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
«مبانی پژوهش در علوم تربیتی» در ساری منتشر شد

کتاب «مبانی پژوهش در علوم تربیتی» نوشته علی‌جان حسنی از سوی انتشارات «روجین مهر» شهر ساری به بازار آمد._

نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: بخش اساسی در روش تحقیق، شکل‌گیری یک مساله است، یعنی این‌که یک مساله چگونه شکل بگیرد و چگونه درباره آن پژوهش کرد. این کتاب بیشتر حول این محور می‌گردد و مساله‌یابی در روش تحقیق را مدنظر قرار داده است.

علی‌جان حسنی گفت: یکی از مباحث مهم در این کتاب به پرسش و پاسخ میان فرزندان و والدین اختصاص دارد. بسیاری از والدین اظهار می‌کنند که بچه‌ها پرسش‌هایی از آن‌ها می‌پرسند که ماردان و پدران توان پاسخگویی به آن‌ها را ندارند. این کتاب به مثال‌های تربیتی درباره والدین و نحوه پاسخ‌گویی به پرسش فرزندان اشاره کرده است.

وی با بیان این‌که «اندیشه نوشتن این کتاب از هفت سال پیش به ذهنم خطور کرد» افزود: این کتاب که با کمک نفیسه خلیل نوشته شده است، به بررسی مسایل تربیتی به‌ویژه در ایران می‌پردازد و با ارایه مثال‌های عینی، سعی در ارایه راه‌کارهای مناسب برای این حل چنین معضلاتی دارد.

حسنی اضافه کرد: همچنین فصل‌های پایانی کتاب به راه‌های علمی نتیجه‌گیری در پژوهش مانند نرم‌افزار spss (نرم‌افزار رایانه‌ای برای تحلیل‌های آماری) پرداخته است.

این نویسنده در پایان به مشخصات ظاهری کتاب «مبانی پژوهش در علوم تربیتی» هم اشاره کرد و گفت: این کتاب با شمارگان یک هزار نسخه و ۱۹۶ صفحه از سوی انتشارات روجین مهر ساری پاییز امسال به چاپ رسیده است.

علی‌جان حسنی متولد ۱۳۶۰ در استان مازندران و کارشناس ارشد جامعه‌شناسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط