سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کتابخانه پیامبر اعظم(ص) خودجوش و مردمی ایجاد شد

مدیر مسوول کانون فرهنگی ـ هنری پیامبر اعظم(ص) تبریز در استان آذربایجان شرقی گفت: برای ایجاد کتابخانه پیامبر اعظم(ص) در این کانون از سوی نهادها و مراکز دولتی حمایت نشدیم و این کتابخانه به شکل خودجوش و مردمی،همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) افتتاح می‌شود._

علی علیپور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: نخستین کتابخانه شهرک ولیعصر(عج) تبریز در جوار کانون تازه‌تاسیس فرهنگی ـ هنری پیامبر اعظم(ص) و مسجد امام صادق(ع) ایجاد شده است. این کتابخانه به شیوه هیات امنایی اداره می‌شود و هزینه‌های جاری و اعتباری آن از اجاره اماکن تجاری اطراف مسجد امام صادق(ع) تامین می‌شوند. البته درآمد حاصل از اجاره اماکن تجاری به حساب سازمان حج و اوقاف واریز شده است و سپس این سازمان چند درصد آن را به حساب کتابخانه پیامبر اعظم(ص) برمی‌گرداند.

وی با بیان این‌که «می‌توانستیم ماهانه بیش از 80 میلیون ريال از موقعیت جغرافیایی و تجاری که در آن کتابخانه ایجاد کردیم، درآمد داشته باشیم» ادامه داد: این کتابخانه را با هدف و نیت گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در منطقه‌ای که از داشتن کتابخانه بی‌بهره بوده است ایجاد کرده‌ایم اما تاکنون از سوی هیچ نهاد یا وزارتخانه‌ای نه تنها حمایت مالی نشده‌ایم، بلکه حتی افتتاح و بهره‌برداری این کتابخانه نیز اطلاع‌رسانی نشده است.

مدیر مسوول کانون فرهنگی ـ هنری پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد: هزینه‌های تجهیز و تکمیل این کتابخانه از درآمد اماکن تجاری اطراف مسجد امام صادق(ع) و کمک‌های مردمی تامین شده است. همچنین بنیاد علمی «قلم‌چی» قولی مبنی بر تامین منابع مکتوب و حمایت مالی پس از افتتاح این کتابخانه را داده است. 

وی درباره کتابخانه پیامبر اعظم(ص) بیان کرد: مخزن این کتابخانه گنجایش هفت هزار و 500 جلد کتاب را دارد که اکنون بیش از چهار جلد آن خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان بهمن ماه امسال مخزن این کتابخانه مستقل تکمیل شود. می‌کوشیم منابع این کتابخانه نخست نیازهای مطالعاتی دانش‌آموزان و دانشجویان و سپس نیاز عموم مردم را تامین کند.

علیپور با اشاره به این‌که این کتابخانه از داشتن بخش مجزای کودک بی‌بهره است، گفت: کتابخانه پیامبر اعظم(ص) در روزهای پنجشنبه و جمعه به کودکان اختصاص داده می‌شود. همچنین بخش فوقانی این کتابخانه بی‌استفاده مانده است و ما درصددیم در آینده‌ای نه‌چندان دور آن را به بخش مستقل کودک تبدیل کنیم.

کتابخانه مستقل کانون کتابخانه پیامبر اعظم(ص) سه‌شنبه (10 بهمن‌ماه) همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) بهره‌برداری و افتتاح می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط