دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
معرفی راه‌های رسیدن به بالندگی در یک کتاب

«بالندگی فردی و سازمانی» عنوان کتابی است که به مخاطب کمک می‌کند در سطح فردی، تیمی یا سازمانی به گسترش شبکه‌های ارتباطی خود بپردازد و به بالندگی دست یابد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نویسندگان در این کتاب می‌کوشند به مدیران بیاموزند چگونه می‌توان در زندگی فردی و سازمانی، پرانرژی، نوآور و موفق باشند. اساس توضیحات ارایه شده در این کتاب بر اندیشه‌های یکی از صاحب‌نظران رشته مدیریت و مولف چندین کتاب به نام لیندا گراتن استوار است.

مسعود بینش و سیما مهذب حسینیان در این کتاب می‌کوشند با تشریح 9 اقدام لازم برای توسعه و تحکیم مهارت‌ها و شایستگی‌های فردی، به مدیران بیاموزند بالندگی، اتفاقی به دست نمی‌آید و نیازمند رعایت اصولی خاص است. آن‌ها بالندگی را توانایی ساطع کردن انرژی مثبت معرفی می‌کنند که سبب می‌شود از طریق نوآوری، ارزش و موفقیت در کار خلق شود. از این روست که مهم‏ترین عامل برای پیشتاز ماندن، داشتن انرژی بیشتر، شور و اشتیاق فراوان‏تر و نوآوری بدیع‏تر معرفی می‌شود و نویسندگان این عوامل را از ویژگی‏های انسان‏ها، سازمان‏ها و جوامع بالنده و سرزنده می‌دانند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «دست‏یافتن به بالندگی و شکوفا شدن در زندگی فردی و سازمانی، اصول و قواعدی دارد که باید آن‌ها را شناخت و به‏کار بست. بالندگی مبتنی بر سه اصل است: داشتن ذهنیت مشارکت‏جو، گسترش شبکه‏های ارتباطی و آزادسازی انرژی نهان. پایدار ماندن این اصول، مستلزم آن است که از طریق مهارت‏ها، عادت‏ها، انتخاب‏ها و اقدام‏هایی تقویت شود و آن اصول را به تجربه‏های روزمره زندگی ما پیوند زند.»

کاربردی بودن مطالب این کتاب از ویژگی‌های مثبت آن است. نویسندگان گام به گام با مخاطب به پیش می‌روند و در بخش‌هایی از کتاب جدول‌هایی را برای ارزیابی میزان بالندگی به آن‌ها ارایه می‌دهند. 

علاوه بر آن، در این کتاب سازمان به مثابه یک موجود زنده در نظر گرفته‌ می‌شود. مکانی که در آن علاوه بر محیط فیزیکی، روح سازمانی نیز اهمیت می‌یابد و نشاط و روحیه کارمندان و مدیران و پویایی فضای حاکم بر سازمان، تاثیر زیادی بر تحقق بالندگی فردی و سازمانی می‌گذارد.

کتاب «بالندگی فردی و سازمانی» راهنمایی عملی و به زبان ساده برای مخاطبانی گسترده است از  جمله مدیرانی که در پی اداره محیطی انسانی و مشارکتی‌اند و افرادی که خواهان تجربه زندگی بانشاط و خلاقانه‌ هستند. ارایه تجربیات واقعی مدیران جهان و نکات کلیدی نیز سبب جذابیت بیشتر متن این کتاب شده است.

کتاب «بالندگی فردی و سازمانی» را انتشارات سازمان مدیریت صنعتی در 202 صفحه، به بهای 6 هزار و 500 تومان و با شمارگان دو هزار و 200 نسخه منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها