چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
آیت‌اللهی: کتاب هنر راهکارهای شکوفایی خلاقیت را ارایه می‌کند

کارشناس مسوول گروه هنر دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی گفت: در پایه ششم ابتدایی مانند تمام پایه‌های ابتدایی کتاب درسی هنر وجود ندارد اما کتاب راهنمای معلم در اختیار معلمان هنر قرار می‌گیرد که راهکارهای شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان را دربردارد.-

مینو آیت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: در سال تحصیلی 92 ـ 91 کتاب‌های راهنمای معلم هنر پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در قالب یک مجلد ارایه خواهند شد.

وي در ادامه سخنانش گفت: این مجلد در سه بخش اصلی تدوین شده است. معلمان در بخش نخست با محتوای برنامه درسی هنر، رویکرد، اصول و اهداف آن آشنا می‌شوند. همچنین در پایان این بخش، پیشنهادها و توصیه‌هایی را برای بهتر اجرا کردن برنامه درسی هنر در اختیار معلم‌ها قرار داده‌ایم.

کارشناس مسوول گروه هنر دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی افزود: بخش دوم از این مجلد، رشته‌های هنری ویژه دانش‌آموزان را دربردارد. نقاشی، کاردستی، تربیت شنوایی، قصه‌گویی، نمایش و آشنایی با میراث فرهنگی ـ هنری ایران عناوین این رشته‌ها را تشکیل می‌دهند.

آیت‌اللهی عنوان کرد: بخش دوم از کتاب راهنمای معلم هنر به گونه‌ای تدوین شده است که ابتدا دانستنی‌هایی درباره رشته‌های هنری مذکور ارایه شده‌اند و سپس جدولی که نمای کلی رشته‌های هنری شش پایه تحصیلی ابتدایی را نشان می‌دهد، معرفی شده است. این جدول مشخص می‌کند که در رشته‌های هنری ویژه پایه‌های تحصیلی چه فعالیت‌هایی باید انجام شوند.

وی بیان کرد: شیوه اجرای برنامه درسی هنر در بخش سوم از کتاب راهنمای معلم توضیح داده شده است. معلم‌ها در این بخش با چگونگی طراحی آموزش روزانه و سالانه و شیوه‌های ارزشیابی از فعالیت‌های هنری دانش‌آموزان آشنا می‌شوند.

کارشناس مسوول گروه هنر دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی اظهار کرد: در دو بخش نخستین کتاب راهنمای معلم هنر مباحث کلی درس هنر که برای هر سه پایه تحصیلی چهارم، پنجم و ششم ابتدایی عمومیت دارند، ارایه شده است. در بخش دوم کتاب راهنمای معلم هنر که رشته‌های هنری را دربردارد، هم فعالیت‌های هنری مشترک پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و هم فعالیت‌های هنری ویژه هر پایه تحصیلی بیان شده‌اند.

آیت‌اللهی با اشاره به اين‌كه تربيت هنري، رويكرد اصلي کتاب راهنمای معلم هنر است، افزود: معلم با توجه به اين رويكرد، فرصت‌هايي را فراهم مي‌كند تا ظرفيت‌هاي فطري دانش‌آموزان شكوفا شود و آن‌ها به‌ويژه نسبت به زيبايي‌هاي جهان خلقت حساس شوند، زيبايي‌ها را درك كنند و در آفرينش زيبايي‌ها بكوشند.

وی در پايان گفت: در برنامه درسي ملي به رويكرد فطرت‌گرايي تاكيد شده است كه معلم‌ها در كتاب راهنماي معلم هنر با انواع فعاليت‌هايي كه منجر به تحقق اين رويكرد مي‌شوند، آشنا خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط