به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کیهان درباره وضعیت داستانخوانی در فصل تابستان توضیح داد: در دنیای معاصر تنها رمان است که به موضوع انسان میپردازد. در رمانهای کلاسیک بزرگ میتوانیم خیلی چیزها را درباره وجوه مختلف زندگی یاد بگیریم.
وی افزود: در رمان با تجربهها و دنیاهای وسیعتر مواجه میشویم و کمتر دچار تنگ نظری خواهیم شد.
مترجم «کشور آخرینها» در ادامه مشکلات وضعیت فعلی بیرغبتی به مطالعه داستان را پیچیده دانست و گفت: دم دستیترین مشکل بازار کتاب این روزها قیمت کتاب است که متناسب با بالا رفتن قیمت کاغد پیش آمده است، به همین دلیل شاید خیلیها نتوانند کتاب بخرند.
کیهان به اهمیت تبلیغ و معرفی کتاب اشاره کرد و افزود: معرفی و شناساندن کتاب،به ویژه در رسانه ملی در میزان جلب مخاطب بسیار حایز اهمیت است؛ همانطور که مردم با دیدن اشکال مختلف تبلیغ به سمت کالاهای مختلف جذب میشوند، با معرفی کارساز کتاب نیز جذب این کالای ضروری فرهنگی خواهند شد.
این مترجم یادآور شد: نشان دادن جاذبههای ادبیات و داستان و شناساندن آثار جذاب به شیوهای حرفهای به مخاطبان، تاثیراتی شگرف را به دنبال خواهد داشت. ولی آنچه کمی ناامیدکننده است، نبودن عزم عمومی برای این مساله است. در صورتی که دستاندرکاران و مدیران فرهنگی تنگناهای بازار رمان و به طور کلی کتاب را عمیقا درک کنند، میتوانند تصمیم بگیرند که چه راهکارهایی ارایه بدهند.
یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
نظر شما