شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
«قصه‌های شیرین ایرانی» در آستانه انتشار قرار گرفتند

۹ اثر ازمجموعه «قصه‌های شیرین ایرانی» که در آن قصه‌ها و شعرهای شاعران بزرگ برای کودکان روایت شده است به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات  «سوره مهر»٬ این کتاب‌ها شامل بوستان سعدی٬ مثنوی معنوی٬ قابوس نامه٬ مرزبان‌نامه ٬کلیه و دمنه٬هزار و یک شب٬ گلستان سعدی٬ هفت اورنگ و جوامع الحکایات هستند که به ترتیب توسط «سپیده‌خلیلی»٬ «حسین فتاحی»٬«مجیدملامحمدی»٬«محمدرضا شمس»٬ «مژگان شیخی»٬ «زهرا حیدری»٬ «فرهاد حسن زاده»٬ «جعفر ابراهیمی شاهد» و «مهری ماهوتی» برای کودکان به صورت داستان بازنویسی شده‌اند.

حسین فتاحی سرپرست این پروژه هدف از گردآوری این مجموعه را آشنایی کودکان با بزرگان شعر و ادب پارسی خواند و در این باره اظهار کرد: مهمترین هدف این بوده که کودکان با شاعران و نویسندگان بزرگ فارسی و آثار آن‌ها آشنا شده و بازنویسی آثار آنها را بخوانند تا در آینده با علاقه‌مندی به اصل کتاب‌ها رجوع کنند.

وی ادامه داد: هر ملتی نیاز دارد که با گذشته خود ارتباط داشته باشد، برای همین یکی از ریشه‌های این گذشته، ریشه فرهنگی است و لازم است کودکان با ریشه‌های فرهنگی خودشان و شاعران و نویسندگان بزرگ آشنا شوند.

فتاحی همچنین به انتخاب نویسندگان برای این پروژه اشاره کرده٬ افزود: سعی شده کسانی انتخاب شوند که با زبان٬ فضا و ذهن کودک آشنایی داشته باشند تا بازنویسی که از آثار صورت می‌گیرد کاملا متناسب با زبان و زمان کودک باشد. نویسندگان علاوه براین‌که باید داستان منظوم را به نثر برگردانند، باید این اثار را به زبان کودکان به نگارش درآورند تا دیگر کودک نیاز به معنی کردن و مراجعه به فرهنگ لغت نداشته باشد و خودش بتواند قصه‌ها را خوانده٬ به عمق داستان‌ها پی‌ببرد.

فتاحی در ادامه درباره مشترکات این مجموعه ۳۰ جلدی گفت: سعی شده کلیه آثار برای بچه‌های دبستانی بازنویسی شود٬ همچنین نثر ساده٬ صفحات هماهنگ و آماده‌سازی روی جلد از ویژگی‌های مشترک این ۳۰ جلد است.

وی همچنین از ادامه تولید این مجموعه سخن گفته و افزود: در مرحله دوم از بهمن ماه سال گذشته 20 كتاب دیگر را از جمله بهارستان جامی، تاریخ بیهقی، گرشاسب نامه، الهی نامه، منطق الطیر عطار، مصیبت نامه، سیاست نامه، فیه ما فیه، سمك عیار، جامع التمثیل، سندباد نامه و لطایف التواریخ را برگزیدیم و این بار با همكاری 20 نویسنده در حال نگارش آن ها به زبان كودک و نوجوان هستیم.

این نویسنده با بیان این‌كه نگارش چند كتاب این مجموعه پایان یافته است، افزود: طبق قرارمان نویسندگان تا پاییز امسال كار نگارش همه داستان‌ها را به پایان می‌رسانند و آثار برای ویرایش و تصویرگری و انتشار به دفتر ادبیات كودک و نوجوان انتشارات سوره مهر تحویل داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها