سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷
زن جوان سوری برنده  جایزه مشهور مصری شد

جمعیت فرهنگی دوستداران بهاء الدین، اعلام کرد که خانم «منا زاهد سویلمی»، پژوهشگر سوری برنده جایزه بهترین نویسنده جوان عرب این جمعیت شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، وی به دلیل شیوه خاصش در تحقیق و تالیف به عنوان بهترین نویسنده جوان پژوهشگر در جهان عرب از سوی این جمعیت انتخاب شد. 

محمود عبدالحمید، مدیر عامل جایزه جمعیت فرهنگی دوستداران احمد بهاء الدین، در این باره گفت: وی از میان 30 نامزد پژوهشگر و نویسنده که از کشورهای مختلف عربی که نامزد دریافت سیزدهمین دوره از این جایزه شده بودند، انتخاب شد. 

جایزه جمعیت فرهنگی دوستداران احمد بهاءالدین، جایزه ای است که برای یادبود احمد بهاءالدین، روزنامه نگار، نویسنده و فعال سیاسی مشهور مصری زیر نظر «دیزی» همسر وی و «محمود عبدالفضیل»، اقتصاددان مشهور مصری اداره و هر سال به بهترین پژوهشگر جوان عرب اهدا می شود. ارزش این جایزه 15 هزار پوند مصری همراه چاپ اثر پژوهشگر برنده است. 

احمد بهاءالدین به دلیل انتقادهای صریح و جنجالی اش از برنامه های اقتصادی «انور سادات» رییس جمهوری اسبق مصر در روزنامه الاهرام، که سردبیری آن را بر عهده داشت، مشهور شد. وی متولد شهر اسیوط به سال 1927 بود و در سال 1996 پس از شش سال کما از دنیا رفت. 

خانم منا زاهد سویلمی برای نوشتن کتاب «تصوری از آینده نزد جوانان عرب در سایه انقلاب های بهار عربی – نگاهی اجتماعی» برنده این جایزه شد. وی متولد 1980 و عضو هیات عملی بخش اجتماعی دانشکده ادبیات دانشگاه حلب در سوریه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها