شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
عضويت خانه به خانه در دهاقان

مدير روابط عمومي كتابخانه‌هاي عمومي استان اصفهان از اجراي طرح «عضويت خانه به خانه» در شهرستان دهاقان خبر داد و گفت: اين طرح با همكاري فرمانداري شهرستان دهاقان براي دسترسي بهتر بانوان به تازه‌هاي كتاب و كتابخواني اجرا مي‌شود.-

محسن منتظرالقائم در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: بر اساس اين طرح در هر محله دو نفر از بانوان معتمد فرمانداري دهاقان به عنوان رابط فرهنگي به منازل هر محله اعزام مي‌شوند تا بانوان و اعضاي خانواده را در كتابخانه‌هاي عمومي هر شهر عضو كنند.

وي افزود: پس از اين‌كه اعضاي هر خانواده عضو كتابخانه شدند، اين رابط كتاب‌هاي مورد نياز افراد را به در خانه‌ها مي‌برد و با اين كار، ديگر نيازي به مراجعه حضوري به كتابخانه‌ها نيست.

منتظرالقائم با بيان‌كه طرح از اواسط اين هفته آغاز مي‌شود، يادآور شد: اين طرح با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و همچنين ايجاد دسترسي بهتر و سريع‌تر به كتاب اجرايي مي‌شود.

وي در بخش ديگر سخنان خود از ايجاد مركز مبادله كتاب در دهاقان خبر داد و گفت: در اين طرح افراد مي‌توانند كتاب‌هايي را كه مطالعه كرده‌اند و نيازي به آن ندارند، به مركز تحويل دهند.

منتظرالقائم با اشاره به جزئيات اين طرح توضيح داد: بر اساس اين طرح، افرادي كه تمايل دارند كتابي را كه خوانده‌اند، به مركز اهدا مي‌كنند و در مقابل، يك عنوان كتاب دريافت مي‌كنند و به اين ترتيب چرخه مبادله كتاب ادامه پيدا مي‌كند.

به گفته مدير روابط عمومي كتابخانه‌هاي عمومي استان اصفهان، شرايطي نيز براي اين طرح در نظر گرفته شده است كه بر اساس آن عضويت هر فردي كه پنج جلد كتاب به مركز اهدا كند، به صورت نيم‌بها و فردي كه 10 جلد كتاب به مركز اهدا كند رايگان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط