پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
تاكسيرانان «اخلاق حرفه‌اي و آداب تاكسيراني» را مي‌آموزند

كتاب «اخلاق حرفه‌اي و آداب تاكسيراني» به ارايه اطلاعات تخصصي و اخلاقي درباره حرفه تاكسيراني مي‌پردازد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اين كتاب كه به كوشش كارگروه اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور منتشر شده است، به ترويج خصلت‌هايي مانند صبوري، گذشت، برخورد ملايم و آرامش‌بخش، رازداري و تحمل، سلايق متنوع و گوناگون، طبقات مختلف مردم و مدارا مي‌پردازد.

در مقدمه‌اي كه «بابك هاشمي» مدير‌عامل اتحاديه سازمان‌هاي تاكسيراني شهر‌هاي كشور، بر اين كتاب نوشته‌، بر لزوم آموزش‌هاي هدفمند و نيازسنجي براي همكاري بهتر با جامعه تاكيد شده و هدف از تاليف اين كتاب، افزايش كارايي نيرو‌هاي خانواده بزرگ تاكسيراني كشور عنوان شده است.

مبحث‌هايي مانند «كرايه تاكسي، لوازم و بار مسافر تاكسيران، حقوق همكاران و اصول رانندگي» نمونه‌هايي از 18 بخش متنوع اين كتابند.

در بخش «نكات قابل تامل براي رانندگان تاكسي» اين كتاب آمده است: «...بايد حتما در اصطلاح بخورد و صدا بدهد تا اتفاقي افتاده باشد! البته طبق قانون رانندگان موظفند فاصله ايمن را رعايت كنند، ولي اين از همان كلي گويي‌هاست كه مصاديق مرتبط به آن نه تعريف شده و نه به مردم آموزش داده شده است و نه رعايت نكردن آن به چشم كسي مي‌آيد، زيرا همه عادت كرده‌ايم كه چفت در چفت يكديگر حركت كنيم.»

همچنين كتاب «سيستم‌هاي حمل و نقل هوشمند(ITS)» از سوي اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور و سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور منتشر شد. اين كتاب به بيان مفهوم حمل‌ و نقل هوشمند و نحوه به‌كارگيري آن در 38 صفحه و 27 بخش مي‌پردازد.

كتاب‌هاي «اخلاق حرفه‌اي و آداب تاكسيراني» و «سيستم‌هاي حمل و نقل هوشمند(ITS)» با شمارگان5000  نسخه كه از سوي انتشارات انديشه عصر منتشر شده‌اند، رايگان دراختيار تاكسيرانان قرار داده مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط