چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
خاطراتم را كتاب مي‌كنم

مرد طلايي دسته سنگين وزن مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان از تصميمش براي نگارش خاطرات دوران قهرماني خبر داد.-

بهداد سليمي، وزنه‌برداري كه در هفتاد و‌ نهمين دوره رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني جهان در فرانسه به مدال طلاي دسته سنگين وزن دست يافت، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: از آنجا كه مطالعه خاطرات ورزشكاران سرشناس براي دوستداران رشته‌هاي گوناگون ورزشي جالب و اثرگذار است، علاقه‌مندم پس از پايان دوران قهرماني، خاطراتم را بنويسم.

وي مطالعه كتاب‌هاي تخصصي ورزشي را براي ارتقاي سطح علمي ورزشكاران مفيد دانست و به همه ورزشكاران توصيه كرد كه به مطالعات تخصصي در رشته حرفه‌اي خودشان بپردازند.

دانشجوي مقطع كارشناسي رشته تربيت بدني گفت: هرگز از مطالعه غفلت نكرده‌ام و همواره مجلات و روزنامه‌هاي تخصصي ورزشي را مطالعه مي‌كنم. البته اين روزها كمتر فرصت مطالعه پيدا مي‌كنم چون اغلب به انجام تمرينات سنگين و فشرده مي‌پردازم.

قهرمان جوان رشته وزنه‌برداري استفاده از مواد نيروزاي غيرمجاز(دوپينگ) را توسط ورزشكاران، نتيجه ناآگاهي آنان از اثرات اين‌گونه دارو‌ها عنوان كرد و افزود: به ‌يقين اگر افراد با اثرات دوپينگ آشنا باشند، كمتر در دام استفاده از داروهاي غيرمجاز مي‌افتند و اين آگاهي با مطالعه كتاب‌ درباره اثرات مخرب دوپينگ به دست مي‌آيد. بنابراين، هم نويسندگان بايد به تاليف اين‌گونه كتاب‌ها اقدام كنند و هم ورزشكاران بيشتر به مطالعه كتاب بپردازند.

سليمي در هفتاد و‌ نهمين دوره رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني جهان در فرانسه به سه مدال طلا دست يافت و ركورد حسين رضازاده را در رقابت‌هاي يك‌ضرب اين دسته شكست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط