دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
وزير ارشاد: خبرنگاران محدودیتی برای بیمه ندارند

همايش ملي تقدير از بانوان خبرنگاران، امروز هفدهم مرداد همزمان با روز خبرنگار در سالن سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد. در اين نشست وزير ارشاد اعلام كرد كه صندوق حمايت از هنرمندان محدوديتي براي ارائه خدمات به اهالي رسانه ندارد و هر فردي از اهالي رسانه براي عضويت اقدام كند، بلافاصله تحت پوشش بيمه قرار خواهد گرفت./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سيد محمد حسيني در اين مراسم گفت: با توجه به تعداد زياد خبرنگاران زن و دانشجويان در رشته‌هاي مرتبط با روزنامه‌نگاري و خبرنگاري، ضرورت داشت تا اين مراسم برگزار شود.

وي ادامه داد: بسياري از اقدام‌هاي خوب كشورمان، از نظر رسانه‌هاي جهاني دور مانده كه نياز دارد تا خبرنگاران ما نسبت به پوشش اين فعاليت‌ها تلاش بيشتري ازخود نشان دهند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: رسالت خبرنگاران بايد تلاش براي رسيدن به مصداق كلمه «طيبه» و مسايلي باشد كه نزد خداوند، داراي جايگاه بالايي اند و مطمئن باشيد در صورت فعاليت در اين مسير، خداوند نيز الطاف خود را شامل حال شما مي‌گرداند.

حسيني با بيان اين مطلب كه خبرنگاران نبايد از ارزش‌هاي متعالي فاصله بگيرند، ‌افزود: بايد با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري، نگاه واقع‌گرايي را در مطبوعات حاكم كنيم و همان‌گونه كه از تمجيد و مدح و ثناي بي‌جهت دوري مي‌كنيم،‌ نقاط قوت را نيز اطلاع‌رساني كرده و بدانيم بزرگ‌ترين سرمايه مطبوعات، ‌اعتماد مردم است.

وي گفت: هر فردي از اهالي رسانه براي عضویت در فهرست افراد شامل حمایت صندوق حمايت از نويسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران اقدام كند، بلافاصله تحت پوشش بيمه قرار خواهد گرفت.

وي به تاسيس سامانه اطلاعاتي خبرنگاران اشاره كرد و افزود: با اين سامانه، خبرنگاران خود مي‌توانند با ارایه گزارش كار، به عضويت اين پايگاه درآيند.

وزير ارشاد همچنين تصريح كرد: به زودي آيين‌‌نامه الحاق خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري به قانون مطبوعات نيز اجرايي خواهد شد.

به گفته حسيني،‌ نظام جامع رسانه‌اي نيز به زودي مراحل نهايي خود را پشت سر گذاشته و آماده ارایه به مجلس شوراي اسلامي مي‌شود. 

سفر به مشهد مقدس هديه روز خبرنگار 
همچنين مریم مجتهدزاده، مشاور رييس جمهوري در امور زنان و خانوده در سخناني با اشاره به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به مسايل زنان،‌ پيشنهاد کرد تا با تشکیل هیاتی شامل وزير ارشاد، خودش و ۱۰ نفر از خبرنگاران زن، به پيگيري مسايل و مشكلات اين گروه از خبرنگاران پرداخته شود.

وي ادامه داد: خبرنگاران زن بايد دنباله رو حضرت زينب(س)‌ باشند كه بزرگترين خبرنگار تاريخ‌اند.

مجتهدزاده تصريح كرد: خبرنگاری مانند كاظم اخوان ۳۰سال است كه اسير رژيم صهيونيستي است و بسیاری دیگر چون او سال‌هاست تلاش می‌کنند تا بتوانند فرياد مظلوميت مردم فلسطين و لبنان را به گوش جهانيان برسانند.

وي گفت: شغل خبرنگاري در رديف شغل انبياست و داراي ارزش بسياري است و شما خبرنگاران بايد در همه زمينه‌ها هوشيار باشيد و با شيوه تهاجمي عليه سياه‌نمايي رسانه‌‌هاي غربي درباره زنان ايراني تلاش كنيد.

وي در پايان اعلام كرد كه همه خبرنگاران حاضر در اين همايش ‌از سوي دفتر امور زنان و خانواده رياست جمهوري به عنوان هديه، به مشهد مقدس اعزام مي‌‌شوند. 

مشكلات خبرنگاران كاهش مي‌يابد 
در ابتداي اين همايش نيز محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني كوتاه گفت: نه امروز بلكه همه روزهاي سال روز خبرنگار است و نمي‌توان ديگر جهاني را بدون خبرنگاران تصور كرد.

وي ادامه داد: شغل خبرنگاري داراي مشكلاتي است كه برخي از آن‌ها جزو ذات اين حرفه است و برخي نيز عارض بر اين شغل مي‌شوند كه ما در تلاشيم تا هر روز اين مشكلات بخش دوم كمتر شوند.

معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين افزود: همه تلاش ما اين است كه قدمي براي خبرنگاران برداريم و كارهاي زيادي دردست داريم كه اميدواريم به زودي همه آن‌ها نتيجه دهند.

آمنه بهرامي ميهمان ويژه اين آيين بود. بهرامي، هفته گذشته، شخصي را كه با پاشيدن اسيد به سر و صورت وي باعث مصدوميت شديد او شده بود ، بخشيد و ضارب از قصاص رهايي يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط