یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
خاطرات دو فرمانده لشكر 25 كربلا كتاب مي‌شوند

تاريخ‌ شفاهي حضور سرداران " علي اكبرنژاد" و "ولي‌الله نانوا كناري"، دو تن از فرماندهان لشكر 25 كربلا در دفاع‌مقدس، به قلم عيسي جمالي تدوين و توسط اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس استان مازندران، به چاپ خواهند رسيد./

عيسي جمالي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: سردار "علي اكبرنژاد" در اوايل جنگ تحميلي عراق عليه ايران، در سپاه پاسداران تهران حضور داشته و سپس به لشكر 25 كربلا در استان مازندران مي‌رود. سردار "ولي‌الله نانوا كناري" نيز فرماندهي يكي از تيپ‌هاي اين لشكر را برعهده داشته است.

وي اضافه كرد: خاطرات اين فرماندهان جنگ، از دوران كودكي آغاز شده و پس از بيان حوادث مربوط به مبارزات انقلابي، به بازگويي فراز و فرودهاي جنگ تحميلي عراق عليه ايران تا پايان آن پرداخته و در نهايت، گريزي به زندگي كنوني آن‌ها خواهد زد.

نويسنده كتاب "تا آخر خط" تاكيد كرد: نگارش اين دو كتاب كه هنوز عنوان خاصي را براي آن‌ها انتخاب نكرده‌ام، تا پايان سال به اتمام خواهد رسيد و به همت اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس استان مازندران منتشر خواهند شد.

جمالي در پايان، تاريخ‌‌شفاهي جنگ را به دليل پيوستگي مطالب، جذاب‌تر از نگارش صرف خاطرات دانست و تاكيد كرد: به كار گيري زبان ساده و عاميانه در تدوين تاريخ‌ شفاهي و به چالش كشيدن مصاحبه شونده، جذابيت اين‌گونه آثار را افزايش مي‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط