دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
استقبال دانشجويان هند و پاكستان از زندگي‌نامه شهیدان ايران

مدير انتشارات كشمير از استقبال انديشمندان و دانشجويان كشورهاي هند و پاكستان از كتاب‌هاي زندگي‌نامه شهيدان انقلاب و دفاع‌مقدس خبر داد. اين ناشر خارجي، آثار تدويني در نشر شاهد را به زبان‌هاي اردو و انگليسي ترجمه و چاپ مي‌كند._

غلامحسين متو در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) و با اعلام اين خبر تصريح كرد: زندگی نامه شهيداني مانند "آیت الله مرتضي مطهري" و " دکتر مصطفي چمران"، به دليل جایگاه ديني و مذهبي و معنوی، مورد توجه انديشمندان و دانشجويان كشورهاي هند و پاكستان قرار دارند.

وي با تاكيد بر محدود نبودن مقوله دين در يك جغرافياي خاص، اظهار كرد: زندگي شهيدان انقلاب و دفاع‌مقدس، همراه با حفظ ارزش‌هاي مذهبي بوده و جان‌فشاني‌ها و فداكاري‌هاي آن‌ها براي حفظ دين و وطن‌شان بوده است.

اين مترجم و ناشر كتاب‌هاي حوزه ايثار و شهادت با اشاره به الگوگيري مخاطبان خارجي از شهداي ايراني گفت: اكنون مشغول ترجمه زندگي‌نامه شهيدان "سرلشکر عباس بابايي" و " دکتر مصطفي چمران" به زبان انگليسي هستیم. اين آثار پيش از اين، به زبان اردو ترجمه و منتشر شده‌اند.

انتشارات كشمير تاكنون حدود 20 عنوان از كتاب‌هاي تدويني توسط نشر شاهد درباره شهداي انقلاب و دفاع‌مقدس را به زبان‌هاي اردو و انگليسي، ترجمه و منتشر كرده كه از جمله آن‌ها مي‌توان به زندگي‌نامه شهيدان "آيت‌الله سيد محمد حسيني بهشتي"، "محمدعلي رجايي" و "امير سپهبد علي صياد شيرازي" اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها