شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
زندگینامه و خاطرات اقتصاددان برجسته پاکستانی کتاب شد

زندگینامه و خاطرات یک اقتصاددان برجسته پاکستانی طی مراسمی در موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد رونمایی شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیلی تایمز، این کتاب با عنوان «زندگی من، کشور من: خاطرات یک اقتصاددان پاکستانی» توسط «حسن پرویز» نوشته شده و با همکاری موسسه مطالعات استراتژیک اسلام آباد و انتشارات فروزسانز منتشر شده است.
 
دکتر حسن پرویز یکی از برجسته ترین تحلیل گران پاکستانی اقتصاد بین‌الملل در این کتاب طرح‌های مختلف تقویت اقتصاد پاکستان را مطرح کرده است. به عقیده او، اقتصاد پاکستان با مشکلاتی زیاد و آینده‌ای نامطمئن روبه‌روست، ولی این اقتصاددان برجسته در عین حال می‌گوید فرصت‌های موجود در این کشور از جمله جابه‌جایی جمعیت زیاد مسلمانان از مرزهای آن را نادیده گرفته است.

دکتر حسن می‌گوید شکل‌گیری پاکستان بزرگ ترین اقدام مثبت قرن بیستم بوده ولی در همین پاکستان مشکلات زیادی وجود دارد از جمله اینکه طبقه ثروتمند مالیات پرداخت نمی‌کنند، آموزش عمومی آشفته است، توجهی به کنترل جمعیت نمی‌شود و بعد از جنگ مصیبت بار سال 1965، توازن بین مسایل دفاعی و توسعه از بین رفته است.او ضمن تاکید بر لزوم تجربه اندوزی از اشتباه‌هاي گذشته از جمله رویارویی هند و پاکستان، معتقد است باید بین مسایل دفاعی و توسعه پاکستان توازن بهتری به وجود آمده و رهبری پاکستان باید تعهد بیشتری به کاهش مصرف داشته باشد.

تعدادی از حاضران در جلسه رونمایی از کتاب «زندگی من، کشور من» مشکلات و معضلات اقتصادی پاکستان را تشریح کردند. جواد بورکی رییس مرکز مطالعات استراتژیک اسلام آباد به معضل شکاف بین طبقه کم در آمد و پردر آمد در این کشور اشاره و تاکید کرد که پاکستان در ميان کشورهای باشکاف درآمدی بالای جهان قرار دارد.

محمد ضیاء الدین روزنامه نگار کارکشته و شکیب شارانی مدیر مسئول مجله کاکرو اکونومی از دیگر سخنرانان حاضر در جلسه بودند که به تشریح مشکلات و معضلات اقتصادی پاکستان پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها