سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
صرفه‌جويي و بهره‌وري بيشتر از مصاديق جهاد اقتصادي در حوزه كتاب است

محمدحسين استادآقا، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم، صرفه‌جويي و بهره‌وري بيشتر را در حوزه كتاب از مصاديق جهاد اقتصادي دانست./

استادآقا در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: همان‌گونه كه مقام معظم رهبري در فرمايشات خود در عسلويه در تبيين مفهوم جهاد اقتصادي فرمودند،‌ بخش مهمي از اين حركت بايد در حوزه فرهنگي اتفاق بيفتد و فرهنگ كار و تلاش ميان قشرهاي مختلف مردم ترويج شود.

وي ادامه داد: اگر نويسندگان خوش قلم كشور براي سطح مختلف مردم اعم از دانشجو، دانش‌آموز، كارگر و ديگر قشرها اين مفهوم را به خوبي تببين كنند،‌ نتایج مثبت فراوان در پی خواهد داشت.

مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم همچنين تصريح كرد: در مفهوم جهاد اقتصادي، معاني بهره‌وري و صرفه‌جويي نيز مستتر است.

به گفته وي ناشران مي‌توانند با جلوگيري از انتشار كتاب‌هاي كم بهره و بي محتوا در اين مسير گام‌هاي اساسي برداشته و با صرفه‌جويي در كاغذ كه كشور ما در اين زمينه وارد كننده نيز هست،‌ در صرفه‌جويي اين ماده ارزشمند اقدام كنند.

استفاده خوب و نگهداري مطلوب از كتاب، بهره‌برداري درست از كتابخانه‌ها و ... از ديگر مواردي بودند كه استادآقا در سخنانش از آن‌ها به عنوان مصاديق جهاد اقتصادي در حوزه كتاب یاد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط