پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۷
ضرورت مراجعه دانش‌آموزان به نمايشگاه كتاب

مشاور فرهنگي رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي يكي از فعاليت‌هاي مثبت مديران مدارس در ايام نمايشگاه را هدايت دانش‌آموزان به نمايشگاه دانست و گفت: مديران مدارس ابتدايي تا متوسطه با يك برنامه‌ريزي منظم مي‌توانند دانش‌آموزان را به نمايشگاه كتاب بياورند تا آنها از تازه‌هاي حوزه كتاب باخبر شوند.

علي‌اكبر اشعري در حاشيه بازديد از سالن سراي اصلي بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: نخستين فايده حضور دانش‌آموزان در نمايشگاه كتاب، آشنايي با يك فضاي علمي و فرهنگي ا‌ست. خريد كتاب توسط دانش‌آموزان، تجربه مثبتي براي آنها محسوب مي‌شود و به گسترش فرهنگ كتابخواني در جامعه كمك مي‌كند.

وي درباره چگونگي غرفه كتابخانه ملي درنمايشگاه كتاب عنوان كرد:‌ سازمان اسناد و كتابخانه ملي مانند هر سال غرفه‌اي در نمايشگاه احداث كرده كه البته نحوه آرايش آن با سال‌هاي پيش متفاوت است. يكي از فوايد حضور كتابخانه ملي در نمايشگاه، بر طرف كردن نياز مخاطبان كتابخانه ملي در استفاده از امكانات آن است. بسياري از مراجعه كنندگان نمايشگاه كتاب، مخاطبان كتابخانه ملي‌اند.

مشاور فرهنگي رييس جمهور بيان داشت: همكاران كتابخانه ملي در اين فضا خدمات سازمان اسناد را معرفي مي‌كنند و علاقه‌مندان را به نحوه مراجعه به كتابخانه ملي و استفاده از ساير خدمات نظير آرشيو ملي و گنجينه اسناد، نحوه استفاده اينترنتي از سازمان، متون رقومي و كهن آشنا مي‌سازند.

وي تشريح كرد: همچنين برخي مخاطبان كتابخانه ملي از مديران كتابخانه‌هاي عمومي، دانشگاهي و ناشرانند كه براي دريافت فيپا يا كد بين‌المللي از غرفه بازديد مي‌كنند. خوشبختانه نمايشگاه كتاب جاي خود را ميان اصحاب علم و فرهنگ باز كرده و در تقويم جهاني نيز به عنوان يك نمايشگاه بزرگ و كم نظير منطقه شناخته شده است.

وي با تاكيد بر اين كه علاوه بر بحث خريد كتاب، رخدادهاي فرهنگي مهمي نيز در نمايشگاه شكل مي‌گيرد، بيان داشت: ناشران با حضور در كنار يكديگر به ارزيابي هم مي‌پردازند و سعي دارند تا از تجربيات يكديگر استفاده كنند. ناشران خارجي نيز با دنياي كتاب آشنا شده، راه‌هاي ورود به بازار كتاب ايران را پيدا مي‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط