چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۷
ابراهيمي: افزايش سرانه مطالعه، محصول آثار جهت‌دار و زيباست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افزايش سرانه مطالعه در كشور، اظهار داشت: واقعیت است که اکنون برخی از آثار واقعا زیبا، ارزشمند و جهت‌دار تألیف می‌شوند و نبايد از تأثير آنها در ارتقاي انگيزه مطالعه غافل شد./

حجت‌الاسلام حسين ابراهيمي، نماينده مردم بيرجند در مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار داشت: به تناسب افزایش سطح علمی جامعه و گسترش ارتباط‌ های جهانی، علاقه مردم به مطالعه و دسترسی آنها به کتاب نیز بيشتر شده است.
 
وي افزود: در سال‌هاي اخير علاوه بر ارتقاي سطح محتوایي تالیفات، شاهد تأسيس کتابخانه‌های متعدد نيز بوده‌ايم كه تمام آنها در بالابردن انگيزه مطالعه بي‌تأثير نبوده است.

نماينده مردم بيرجند از فعالیت‌های جمعی مراکز تحقیقات و پژوهشگاه‌ها به عنوان یکی ديگر از دلایل افزایش سرانه مطالعه یاد کرد و گفت: فعالیت‌های رسانه ملي، مطبوعات، مسوولان و در مواردی نیز دولت نهم، در این باره بی‌اثر نبوده‌ و امکاناتی که به حوزه‌های فرهنگ داده شده، از قبيل تخصيص يارانه در بخش توليد و عرضه آثار فرهنگي، از دیگر عواملی به حساب مي‌آيند که خوانندگان را به سوی مطالعه ترغیب کرده اند.
 
حجت‌الاسلام ابراهيمي پیشرفت‌ جامعه در زمينه‌هاي دانش، فناوری و تحقیقات را مرهون ارتقاي ميزان مطالعه دانست و یادآور شد: افزایش سرانه مطالعه، اتفاق خوبی است که چنانچه بتوان آن را به شكلي مناسب هدایت، جهت‌دهی و تقویت کرد، می‌توان در دستيابي به اهداف فرهنگي موفق شد.
 
وی با بيان ضرورت حمايت از این روند رو به رشد و تسهيل دسترسي به كتاب خاطر نشان كرد: جامعه‌ای كه به سوي مطالعه و كتاب روي‌ آورد، ناهنجاری‌هاي آن به طور محسوسی از بین خواهد رفت و جامعه به‌هنجار خواهد شد، زيرا  جامعه عالم و فهمیده در شان خود نمی‌داند که بخواهد آلوده شود. 

نويسنده كتاب «سیره نبی مکرم اسلام» با تاکید بر این موضوع که مردم به حاکمانشان شباهت بیشتری دارند تا به پدر و مادرشان گفت: نهادينه كردن فرهنگ مطالعه در جامعه نخست باید از ادارات شروع شود و از آنجا كه مسوولان و كاركنان ادارات، نمايندگان مردم و كارگزاران آنها هستند، بايد بيش از ديگران به مطالعه بپردازند.

نماينده مردم بيرجند در مجلس شوراي اسلامي اكنون دو جلد از كتاب «سیمای متقین در نهج‌البلاغه» را در دست چاپ دارد كه تا سال آینده روانه بازار کتاب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط